נמצא דרך או נפלס דרך...להצלחה!!
תהליכים שנעשו השנה ויעדים
מוקד מקצוע | 100% | 100% |
תוכנית חדשה לאלקטרוניקה וחשמל | נכנסה חלקית בכיתות י' השנה | תכנס בהדרגה לכל בתי ספר. עד 2019 כל הארץ |
הטמעת תוכנית חדשה במשך 3 שנים | 25% מכלל בתי הספר | 70% מכלל בתי הספר |
השתלמויות וטכנולוגיות חדשות | 1000 שעות למורים | 2000 שעות עד סוף השנה |
תהליך פתוח תו"ל | התהליך הסתיים | מקצה שיפורים לגבי החלופות |
הדרכה למערכים | הדרכות לבוחנים בתיכנות מונחה עצמים | הדרכות לבוחנים בנושאים נוספים לפי ההתמחויות |
לימוד ארדואינו בחט"ב | כ- 650 תלמידים | 1200 תלמיד |
פתיחת התמחויות חדשות מול צהל | 15 בתי ספר בנושא מגן סייבר קושחה | ליווי ושמירה על הקיים |
בניית אתר חדש למגמה ספרים דיגיטליים .סרטים ועוד | אפיון בטכנולוגיות חדשות | פתיחתו למורים |
מורים יקרים
מתי ראיתם את התלמידים שלכם עובדים הרבה שעות ברצף ?
מתי ראיתם אותם מתעניינים וסקרנים ?
צריך רק לאתגר וזה קורה !! ......
משימות לשנה הבאה
- עד 3 תלמידים לפרויקט
- העברת האחריות למרכז \ מורה בבית הספר לגבי רמת עבודת הגמר של תלמידיו ללא צורך באישור פיקוח.
- מורים שעברו את כל ההכשרות ורמת ציוני התלמידים שלהם ישתפר משנה קודמת יכלו להשתבץ לשנה אחת כבוחנים וכל שנה הנושא יבחן מחדש.
- המעריך יעשה משוב לאחר הבחינה מול הרכז מה צריך לשפר לשנה הבאה הבוחן יעריך בשנה לאחר מכן בבית הספר וידווח על ההישגים.
- המורה יעודד את התלמיד לשלב טכנולוגיות חדשות.
- תינתן רשת ביטחון מהפיקוח למורים ותלמידים שיכנסו השנה לתוכנית החדשה .
- המורה ייתן יותר משימות לתלמיד כשעורי בית ויפתור אותם בשיעור לאחר מכן על הלוח או על ידי פתרונות של התלמידים על הלוח ומתן ציוני בונוס למשתתפים והרבה חזרות......
כנס צפון - 15.3.17 יום ד' - אורט מוצקין
כנס מרכז - 9.3.17 יום ה' - מושינסקי
המורה כמומחה
טיפים למורה
-
המורה בתום השיעור יתן מספר משימות לתלמיד לבית ויבדוק באופן רציף את שעורי הבית ויתן תשובות לתלמיד בשיעור לאחר מכן.
-
המורה יעודד את התלמיד החל מכיתה י' להיות עצמאי לכתוב קוד לשאול שאלות להעזר ברשת האנטרנט.
-
המורה יעשה הרבה חזרות בכיתה ויבצע מבדק קצר בעל פה בכל שעור של מספר דקות מה הם יודעים ויתגמל את התלמידי.
-
באתר ישנם רשימת מנחים עם הטלפון שהמורה יוכל לקבל עזרה בכול תחום הדעת הנדרש.
-
המורה במעבדה יעבור בין התלמידים ויסביר שוב כיצד משתמשים בציוד ויבצע מבדק עם בונוס לתלמידים שיודעים כיצד לבצע מדידות.
-
לומר להם – כל הכבוד , אני מעריך את הידע
דגשים למורה השנה
-
נפרסם מבחני דוגמה לתוכנית החדשה.
-
המורה יקבל שאלות בבחינת עבודת הגמר באלקטרוניקה, בחשמל.
-
סיפרי הפרויקט יהיו לפי הדוגמה שמצורפת באלקטרוניקה, חשמל.
-
המורה יסביר לתלמידים את הפרטים שנמצאים בדפי המידע שהתלמיד ישתמש בהם בפרויקט שלו (המעריכים ישאלו אותם).
המורה יפגין בפני תלמידיו את אהבת המקצוע ואת החשיבות בידע – ויקבל חזרה תלמידים רגועים וחדורי מוטובציה.
הערכה בתיכון
-
המעריך יעריך את עבודת הגמר (ספר, רמת הידע. והמוצר) וירשום על גבי הטופס ציון הערכה אחד בלבד.
-
התלמיד יצלם את התהליכים בפרויקט ויצרף לספר. התלמיד יעשה שרטון להציגו כפרויקט עובד.
-
המעריך יבדוק את הידע של התלמיד בדפי המידע (יש לדאוג להעתק אחד במעבדה או נגישות לאינטרנט).
-
המעריך יצור משוב מול המרכז ולומר לו שבשנה הבאה המעריך יבחן שוב באותו מקום ובדקת התקדמות התלמידים והפרויקטים.
הערכה טכנאים והנדסאים
-
המעריך יעריך את עבודת הפרויקט וירשום על גבי הטופס 3 ציונים על פי הקריטריונים שקבע הפיקוח.
-
המעריך יבדוק את רמת הידע בצורה מעמיקה יותר. המעריך יבקש מהתלמיד לשנות את קטע הקוד ולבחון את התוצאה.
-
המעריך יבדוק את יכולת התלמיד לקרוא דפי מידע באנגלית ולענות על השאלות.
-
המעריך יצור משוב מול המרכז.
"ההצלחה היא מסע.... לא יעד..." ( בן סוויטלנר)