המורה כמומחה
טיפים למורה
-
המורה בתום השיעור יתן מספר משימות לתלמיד לבית ויבדוק באופן רציף את שעורי הבית ויתן תשובות לתלמיד בשיעור לאחר מכן.
-
המורה יעודד את התלמיד החל מכיתה י' להיות עצמאי לכתוב קוד לשאול שאלות להעזר ברשת האנטרנט.
-
המורה יעשה הרבה חזרות בכיתה ויבצע מבדק קצר בעל פה בכל שעור של מספר דקות מה הם יודעים ויתגמל את התלמידי.
-
באתר ישנם רשימת מנחים עם הטלפון שהמורה יוכל לקבל עזרה בכול תחום הדעת הנדרש.
-
המורה במעבדה יעבור בין התלמידים ויסביר שוב כיצד משתמשים בציוד ויבצע מבדק עם בונוס לתלמידים שיודעים כיצד לבצע מדידות.
-
לומר להם – כל הכבוד , אני מעריך את הידע
דגשים למורה השנה
-
נפרסם מבחני דוגמה לתוכנית החדשה.
-
המורה יקבל שאלות בבחינת עבודת הגמר באלקטרוניקה, בחשמל.
-
סיפרי הפרויקט יהיו לפי הדוגמה שמצורפת באלקטרוניקה, חשמל.
-
המורה יסביר לתלמידים את הפרטים שנמצאים בדפי המידע שהתלמיד ישתמש בהם בפרויקט שלו (המעריכים ישאלו אותם).
המורה יפגין בפני תלמידיו את אהבת המקצוע ואת החשיבות בידע – ויקבל חזרה תלמידים רגועים וחדורי מוטובציה.
הערכה בתיכון
-
המעריך יעריך את עבודת הגמר (ספר, רמת הידע. והמוצר) וירשום על גבי הטופס ציון הערכה אחד בלבד.
-
התלמיד יצלם את התהליכים בפרויקט ויצרף לספר. התלמיד יעשה שרטון להציגו כפרויקט עובד.
-
המעריך יבדוק את הידע של התלמיד בדפי המידע (יש לדאוג להעתק אחד במעבדה או נגישות לאינטרנט).
-
המעריך יצור משוב מול המרכז ולומר לו שבשנה הבאה המעריך יבחן שוב באותו מקום ובדקת התקדמות התלמידים והפרויקטים.
הערכה טכנאים והנדסאים
-
המעריך יעריך את עבודת הפרויקט וירשום על גבי הטופס 3 ציונים על פי הקריטריונים שקבע הפיקוח.
-
המעריך יבדוק את רמת הידע בצורה מעמיקה יותר. המעריך יבקש מהתלמיד לשנות את קטע הקוד ולבחון את התוצאה.
-
המעריך יבדוק את יכולת התלמיד לקרוא דפי מידע באנגלית ולענות על השאלות.
-
המעריך יצור משוב מול המרכז.
"ההצלחה היא מסע.... לא יעד..."
( בן סוויטלנר)