





















טבע דומם (Still-life)
נושא באמנות המתמקד בהצגת עצמים דוממים כגון: פרחים, פירות, פריטי מזון אחרים, כלים וכדומה. תיאורי טבע דומם רווחו בפסיפסים הלניסטיים ורומיים. הם מופיעים שוב כנושא נפוץ בציור האירופי של המאה השש-עשרה, במיוחד בציור ההולנדי, הפלמי והספרדי. במאה העשרים מככב נושא הטבע הדומם ביצירות הקוביסטיות, ושם הוא כולל פריטים פרסומיים, כלי נגינה וכלים מהוויי בית הקפה הפריזאי (פיקסו, "טבע דומם עם מקלעת קש", 1912).
טיפוגרפיה (Typography)
תחום עיצוב האותיות המודפסות ועיצוב המערך הכללי של הטקסט על הדף המודפס. המעצבים הטיפוגרפים פיתחו במהלך השנים בשפות שונות צורות אותיות -גופנים - המותאמים למסגרות שונות של טקסט מודפס: ספרים, עיתונים, כתבי עת, כרזות ושלטים.
טכניקה מעורבת (Mixed Media)
שילוב טכניקות של אמנות ביצירת אמנות אחת. למשל: דיו, צבעי פסטל, צבעי שמן, קולאז', תבליט, וכו'. באמנות המאה העשרים נפוץ מאוד השימוש בטכניקה מעורבת. דוגמה מובהקות לכך היא יצירתו של פבלו פיקסו: "טבע דומם ומקלעת קש". פיתוח עקרון הטכניקה המעורבת בא לידי ביטוי אף באסמבלאז' (בצרפתית - צירוף. באמנות - צירוף בשלושה ממדים של חומרים מצויים לכדי אובייקט אמנותי. טכניקה זו, שהתבססה על רעיון הקולז', רווחה באופן בעיקר בשלהי שנות החמישים של המאה העשרים כחלק מזרם הנאו-דאדא, אך כבר בשנת 1912 יצר פיקסו פסלי אסמבלז' קוביסטיים) - ובמה שמכונה "ציור משולב" (combined painting). לדוגמה, האסמבלאז'ים של ארמן, והיצירות "המונוגרם" ו "המיטה" של רוברט ראושנברג. פיתוח מרחיק לכת של הטכניקה המעורבת הוא המולטימדיה המעוגנת בקונטקסט היצירה בטכנולוגיות מחשב.
טרנס היי-טק (Trans High-Tech)
ראה סגנון היי-טאץ'.
טרנסהיומן (Transhuman)
ראה פוסט-יומן.