הולצר, ג'ני Holzer, Jenny
1950
עיצוב, ציור, תאוריה



ג'ני הולצר התחילה את דרכה כציירת אבסטרקטית ופנתה לסמנטיקה על מנת לצייר רעיונות. היא למדה באוניברסיטה של אוהיו, ארצות הברית, וקיבלה תואר בהדפס ובציור. את התואר השני באמנות עשתה בבית הספר לעיצוב בפרובידנס, רוד איילנד (R.I.S.D.), ושם החלה לשלב את השפה בעבודותיה.
בשנת 1977 עברה הולצר לניו יורק והצטרפה לתכנית לימודי אמנות במוזאון הוויטני לאמנות אמריקנית. בשנה זו היא יצרה סדרת עבודות בשם "אמיתיות" (1979-1977) , סדרה הבנויה מטקסט שהופץ באנונימיות ברחבי מנהטן, ניו יורק. סדרת עבודות זו הוצגה על לוח ענק ממדים בכיכר הטיים במנהטן בשנת 1982.
הולצר פיתחה קו אמנותי המשלב חקירה ויזואלית עם שפה כתובה. האופן שבו היא מציגה את העבודות שאוב מתקשורת ההמונים ומהתקשורת החזותית, דבר התורם להתמזגותן בנוף האורבני שבו הן מוצגות. עבודותיה מופיעות על גבי פוסטרים, חולצות, ספסלים בפארק וכן בערוצי טלוויזיה פרסומיים.
הולצר ביצירותיה עושה שימוש באמצעי התקשורת ההמונים (פרסום, שלטי חוצות) על מנת להחדיר מסרים לכל אדם ואדם. סדרת העבודות "חיים" (1982-1980), מורכבת מפרטי מידע המוצגים במקומות ציבוריים.
משפטים כגון: "הגנו עליי ממי שאני" (מתוך סדרת "הישרדות", 1983-1985), "כשאתה בתוכי מגיע הידע על מותי" (1996) הם פרובוקטיביים בעיני הצופה וזאת משום שבדרך כלל הנושא סובב סביב מין, מוות ומלחמה. תורמת לפרובוקציה גם נקיטת העמדה האנונימית המרוחקת.
הולצר הציגה בתערוכות יחיד רבות וכן בתערוכות קבוצתיות, היא השתתפה בביאנלה לאמנות בוונציה בשנת 1990, ופרסמה כמה ספרים, ביניהם ביניהם ידע קטן (1979), ספר שחור (1980) ואמיתיות ומאמרים (1983).
מקורות
Riemschneider, Burkhard, Grosenick, Uta (ed), (1999), Art at the Turn of the Millennium, Taschen, pp. 238-241.
Guggenheim Collection - Artist - Holzer
כתבה: גליה כהן