אירוע השקת המגמה לתחבורה מתקדמת ומקצועות הרכב - דצמבר 2018
בארוע ההשקה השתתפו כ-120 מפקחים, מנהלים, רכזים , מורים ואורחי כבוד אשר באו לברך על פתיחת מגמה נפרדת לנושא הרכב במינהל למדע ולטכנולוגיה.
בארוע נשאו ברכות ד"ר עופר רימון סמנכ"ל ומנהל המינהל לתקשוב וטכנולוגיה, ד"ר אהרון שחר מנהל אגף מגמות מדעיות הנדסיות ומר רן ארז יו"ר ארגון המורים. בין האורחים שנכחו היו נציגי היבואנים והשותפים לפעילות במגמה מנארגונים ממומנטום ותעשיידע .
ד"ר עופר רימון, ד"ר אהרון שחר וממונה ההוראה על המגמה, מר עדן נסים הודו לצוות הפיקוח הקודם והעניקו תעודות הוקרה לארבעת המדריכי ם קודים ולמפמ"ר מגמת המכונות ד"ר ירון דופלט .
בהמשך הוצג לנוכחים צוות הפיקוח החדש למגמה הכולל שמונה מדריכים ומטמיעים ונמסרו עדכונים הנוגעים לחוקת הזכאות לתעודת הבגרות והסמכות לתעודות מקצועיות וטכנולוגיות מנציגת תחום הסמכות הגב' רונית נחמיה.
החלק המקצועי כלל הרצאה מרתקת אודות תחום הרכב המתקדם שהעניק מר דני שביט מנכ"ל קבוצת לובינסקי יבואני פיז'ו וסיטרואן והרצאה נוספת אותה נשאה עו"ד הימת יונס ממינהל תחליפי דלקים מטעם משרד ראש הממשלה אודות שיתוף הפעולה עם המגמה לקראת תכניות לימודיות משותפות בחטיבות הביניים.
דור אבירן וטום פינקל הדגימו בכניסה כיצד הטכנולוגיה המתקדמת של משקפי 3D מאפשרת ללמד באמצעות מציאות מדומה גם בתחום הרכב.
בתום המפגש חולקו לנוכחים חומרי פרסום לקראת ימי השיווק של המגמה המתחילים בבתי הספר בחודש הקרוב.
ההשתתפותם של מורים רבים היא ההוכחה להתגסיותם לקדום הוראת נושא הרכב במינהל.
ארוע במגמה מדעית הנדסית
כנס מורים ארצי של המגמה המדעית-הנדסית במנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע התקיים בנוכחות של ,נציגים מבתי הספר עם למעלה מ 60 מורים, נציגי הטכניון ,תעשידע ,בעלויות ורשתות חינוך.
במהלך הכנס הציגו מורי המגמה פעילויות, יוזמות וחידושים מהשטח.
מטרת המגמה ,אותה מובילים ד"ר עופר רימון , סמנכ"ל מנהל תקשוב ,מר שלומי אחנין - המפמ"ר ומר דוב רוסו מדריך ומרכז , הינה להוביל תלמידים ללימודים אקדמיים בתחומי המדע, ההנדסה והרפואה ולעורר אצלם סקרנות ורצון ללמוד תוך עבודת צוות , לדעת ולהבין בתחומי המדע , הטכנולוגיה וההנדסה.
לתגובות , שאלות ופרטים נוספים על המגמה ובכלל חפשו "פורטל תלמידים " באתר משרד החינוך .

אירועים במגמת ביוטכנולוגיה

נערך החודש כנס מורים ארצי של המגמה המדעית-הנדסית במנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע התקיים בנוכחות של ,נציגים מבתי הספר עם למעלה מ 60 מורים, נציגי הטכניון ,תעשידע ,בעלויות ורשתות חינוך.
במהלך הכנס הציגו מורי המגמה פעילויות, יוזמות וחידושים מהשטח.
מטרת המגמה ,אותה מובילים ד"ר עופר רימון , סמנכ"ל מנהל תקשוב ,מר שלומי אחנין - המפמ"ר ומר דוב רוסו מדריך ומרכז , הינה להוביל תלמידים ללימודים אקדמיים בתחומי המדע, ההנדסה והרפואה ולעורר אצלם סקרנות ורצון ללמוד תוך עבודת צוות , לדעת ולהבין בתחומי המדע , הטכנולוגיה וההנדסה.
לתגובות , שאלות ופרטים נוספים על המגמה ובכלל חפשו "פורטל תלמידים " באתר משרד החינוך .
כנס "ביו 7 – ביוטכנולוגיה פורצת דרך"
הכנס נערך ביום חמישי, כד' טבת התשע"ח, 11.01.2018. הכנס נערך בחסות המרכז הטכנולוגי באר שבע והמכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.
הזמנה לכנס
בכנס הועברו הרצאות מרתקות מפי מרצים מן השורה הראשונה בתחום ובנושאים מרתקים.
בכנס נערכה תחרות נושאת פרסים – "180 שניות על ביוטכנולוגיה"
לפרטי התחרות:
משתתפים: תלמידי מגמת ביוטכנולוגיה בבתי הספר השונים.
יעד: הרצאה פרונטלית באורך של 180 שניות (3 דקות). בנושא שיבחרו התלמידים, או המורים, בתחום הביוטכנולוגיה.
קריטריונים למתן ציון לנושא המוצג בתחרות: (1 - 5):
מידת רלוונטיות הנושא המוצג לתחום הביוטכנולוגיה
- חדשנות וחשיבות הנושא למחקר
- רמת בהירות הסברת הנושא
- רמת הידע המופגנת
- עמידה בזמנים (180 ש').
- הצגת יישומים הקשורים לנושא.
בחירת הרצאה בית ספרית לתחרות בכנס
תלמידי המגמה בבתי הספר הציגו, בתחרות פנימית כיתתית את הנושא בו בחרו, מורי המגמה בחרו מבין הנושאים, על פי הקריטריונים הנזכרות, את ההרצאה בעלת הניקוד הגבוה .
להרצאה הנבחרת הוכנה מצגת לסיכום ההרצאה
טופס הרשמה להרצאה הנבחרת לתחרות בכנס. בכנס הוצגו ההרצאות הטובות ביותר שנבחרו בבתי הספר
לשלושת התלמידים שלהרצאתם ניתן הניקוד הגבוה ביותר הוענקו מלגות לימודים בטכניון
אולימפיאדה בביוטכנולוגיה
האולימפיאדה הראשונה בביוטכנולוגיה נערכה בטכניון ב-26.2.18.
הזמנה ורישום לאולימפיאדה
על האולימפיאדה והזוכים בה

מימין לשמאל - גב' דסקלו שלושת הזוכים במקומות הראשונים ופרופ' פישמן
אירוע הסיום של האולימפיאדה הראשונה לביוטכנולוגיה
האולימפיאדה התקיימה בסימן 70 שנה למדינת ישראל ונערכה בחסות הטכניון בהובלתה של פרופ' איילת פישמן (יו"ר ועדת המקצוע לביוטכנולוגיה), ומפמ"רית ביוטכנולוגיה הגב' יהודית דסקלו.
המשתתפים באולימפיאדה היו נציגים מתלמידי כתות י"ב במגמה שהתמחו "יישומים בביוטכנולוגיה" במסגרת פרויקט הגמר שלהם בהיקף של 5 יח"ל. במסגרת עבודתם על הפרויקט בצעו התלמידים מחקר יישומי עדכני במוסד אקדמי או בתעשייה, תוך התנסות מעשית ולמידה פעילה. לדברי הגב' יהודית דסקלו מערך הלמידה במגמת ביוטכנולוגיה מושתת על תפיסת המדע היישומי כחוד החנית להתפתחות התעשייה, הרפואה והחקלאות.
שלב המיונים לאולימפיאדה החלה בתחילת שנה"ל. בשלב הראשוני כל תלמידי המגמה נבחנו על קטע מחקרי מעובד, ומתוכם נבחרו התלמידים שהגיעו להישגים הגבוהים ביותר מבין חברי כיתתם. תלמידים אלה העפילו לשלב השני של התחרות והוא שלב הצגת עבודת הגמר באמצעות כרזה מדעית בפני ועדה ארצית של צוות הפיקוח בביוטכנולוגיה. מבין כלל הפרויקטים שהוצגו ,נבחרו ע"י צוות הפיקוח ארבע העבודות הטובות ביותר, וכותביהן העפילו לשלב הסיום. הקריטריונים להערכה היו: יצירתיות ,חדשנות ותרומה למדינת ישראל.
ארבעת הפיינליסטים הציגו את עבודותיהם בהרצאה קצרה בפני 250 מתלמידי כתה יב' במגמת ביוטכנולוגיה מכל הארץ. לאחר מכן נבחנו בע"פ בפני ועדת שיפוט שכללה את יהודית דסקלו, פרופ'מ עומר יחזקאלי ופרופ'ח אילת פישמן מהפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון. לאחר הבחינה נבחרו הזוכים בשלושת המקומות הראשונים, שזכו במלגות לימוד בטכניון:
במקום השלישי בתחרות זכה שי פרידמן, מבית הספר עתיד מדעים לוד על עבודתו "הקשר בין קרינה סלולרית להפעלת מערכת UPR בתאי שמרים". במקום השני זכתה עמית רייכר, מבית הספר היובל-הרצליה על עבודתה "השפעת חומר מחמצן אנטימיצין A ותוספת ויטמין C על ביטוי חלבון P 53 בתאים פיברובלסטיים מריאת אדם".
במקום הראשון זכתה: חוה הרמן, מאולפנת חורב בירושלים. נושא עבודתה היה: "ניטור חומרים גנוטוקסים במי שפכים".
במקביל לארוע הסיום לאולימפיאדה התקיימה תחרות כרזות מדעיות ארצית שנערכה בין כל התלמידים שבצעו את פרויקט הגמר "ביישומי ביוטכנולוגיה" . השיפוט בתחרות נעשה על-ידי וועדה ארצית של צוות הפיקוח בביוטכנולוגיה. בתחרות זכו תלמידים מתיכון הראל במבשרת ציון.
פרסום באתר הטכניון על האוליפיאדה
כנס ארצי של מורי מגמת עיצוב שיער וטיפוח החן תשע״ח
ביום חמישי ו' בניסן תשע"ח, התקיים יום עיון להצגת תכנית הלימוד החדשנית של המגמה. בעבר, לא ניתפס תחום לימוד זה כתחום לימודים הדורש מומחיות והבנה מעמיקה - אולם, על-פי תכני הלימוד המופיעים בתכניות הלימוד- ניתן לראות שכדי להתמחות בתחום נדרשת מקצועיות, מומחיות ווצירתיות. עם פרסום תכנית הלימודים במגמה הוגשם יעד שהצבנו לעצמנו - להקצות מגמת התמחות נפרדת לתחום מקצועי זה. ואכן תכנית הלימודים מציגה מגמה שהדרישות מהתלמיד הלומד בה זהות למגמות אחרות: התלמיד חייב ללמוד מקצוע מדעי, מקצוע מוביל וחייב להתמחות במקצוע.
אנו מקווים שבאמצעות המורים, מיטב המכשירים והטכנולוגיות המתקדמות ותכנית הלימודים שנבנתה נכשיר את תלמידנו למומחים ומובילים בתחומם ובטוחים שהולם כולו יראה בנו מקור לחיקוי איך מלמדים ומכשירים מומחים שכאלו.
נודה:
לעינת קריצמן מפמ"רית המגמות לאומניות העיצוב
לאווה זוהר ולדניאלה אפריאט, שבטוחני שיובילו את המגמה גבוה ורחוק
למורות מירי בן חיון ואחכלאס מכתוב, שהציגו מיצירותיהן בכנס
ולכל המורים, המורות והשותפים שליוו, מלווים וילוו את התהליך המתגבש

