אבינון שרה, עיין ערך: לשון, הבנה והבעה, מטח, תל-אביב, 2000.
אריסטו, רטוריקה, תרגום: גבריאל צורן, ספריית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, רעננה, 2000.
בלום-קולקה שושנה ואלדעה ויצמן, גיליון סקריפט, ילדים מדברים: אוריינות שיח בסוגות של השפה הדבורה, מכללת קיי ואוניברסיטת בן-גוריון, 2002.
ברוש-ויץ שוש, אוריינות חדשה במבט פדגוגי, מטח, תל-אביב, 1999.
זהר ליבנת, בעיות בהוראת שיח הטיעון, איגרת מידע נ"ג, האגף לתכניות לימודים, ירושלים, תש"ע.
טאנן דבורה, מעימות להידברות, מטח, תל-אביב, 1998.
ליפקין שרה, מילה טובה : ספר 1 - מדריך למורה, מטח, תל אביב ,2008.
ניר רפאל, הוראת העברית כלשון אם בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, עמיחי, תל-אביב, תשל"ד 1974.
פלד נ' בלום קולקה ש'. "דיאלוגיות בשיח הכיתה" חלקת לשון, 24 ,מכללת לוינסקי לחינוך ת"א.
פלד נורית , סוגות בדיבור ובכתיבה, מכון מופ"ת, תשנ"ח.
פרוגל שי, רטוריקה, דביר, 2006.
פרלמן חיים, ממלכת הרטוריקה, ת רגיוס' אור, מאגנס, תשמ"ד.
רביד דורית, "ניצני ההיצג הדבור והתפתחות ברכישת השיח העיוני", 120–95, עמ' 52–51, בלשנות עברית, תשס"ב.
רובינשטיין שרה, "הערכת טקסט טיעון באמצעות סכמת T – הצעת כלי מדידה חדש", איגרת מידע מ"ד, עמ' 19–34, 1997.
רועה יצחק, אחרת על תקשורת, רכס, 1994.
שטרנברג אורי, " הקנית המיומנות לדיבור בציבור: מחקר אורך לבחינת יעילות השימוש בתכנית 'דקת הצגה'", המאמר מצוי בשיפוט לקראת פירסום, 2016.
שילה גילה, האם יש סוגי טקסטים מובהקים בכתיבה העיונית העברית? עיונים בטקסט ההצגי, השכנועי ובטקסטים משלבים בכתיבה העיונית העברית, רמת גן, תשנ"ז.
ת"ל, אשכולות, לקסיקון למונחים בהבנה ובהבעה, האגף לתכניות לימודים, ירושלים, תשנ"ב.
Bakhtin, M. M. (1987). Speech Genres and Other Late Essays. Austin: University of Texas Press.
Brewer, W.F. (1980). "Literary Theory, Rhetoric, and Stylistics: Implications for Psychology", in: Spiro, R., Bruce, B.C. & Brewer, W.F. (eds.), Theoretical Issues in Reading Comprehension, pp. 221–244.
Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. Cambridge: Harvard University Press.
Cain, S. (2012). Quiet: The power of introverts in a world that can't stop talking. New York: Crown Publishers.
Cheng, W., & Warren, M. (2005). Peer assessment of language proficiency. Language Testing, 22(1), 93-121.
Fall, R., Webb, N., & Chudowsky, N. (1997, August). Group discussion and large-scale language arts assessment: Effects on students' comprehension (CSE Technical Report 445). Washington, DC: U.S. Department of Education Office of Educational Research and Improvement.
Gee, J.P. (1999). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method. London and New York: Routledge.
Hymes, Dell. (1962), "The ethnography of speaking." Anthropology and human behavior 13 (53): 11-74.
Hammond, D. W., & Nessel, D. D. (2011). The comprehension experience: Engaging readers through effective inquiry and discussion. Portsmouth, NH: Heinemann.
Jago, C. (2014). Writing is taught not caught. Educational Leadership, 71(7), 17–21.
National Association of Colleges and Employers. (2012, October). Job outlook 2013. Bethlehem, PA: Author.
Palmer, E. (2014a). "Now Presenting…". Educational leadership, 72 (3), 24-29.
Toulmin S. (1958). The uses of Argument. Cambridge: Cambridge University Press.
Van Eemeren F.H., R. Grootendorst and F. Snoeck Henkemans (eds.) (1996). Fundamentals of Argumentation Theory. New Jersey.