מאמרים:
כלים לדיבור בציבור דיגיטלי חלק א'
כלים לדיבור בציבור דיגיטלי חלק ב'
העולם הדיגיטלי מאופיין בקישוריות רבה בין מקורות שונים. הסטנדרטים הבסיסיים של האינטרנט שמים דגש על שיתוף ושילוב. כלים שונים מתמחים בצורות תוכן שונות כמו כתבות, הקלטות או תמונות. קל מאוד לקשר בין כלים ולחפש לרוחב האינטרנט. לכן יש נטייה להשתמש במגוון כלים ושיטות תקשורת ואז לשלב ביניהם.
כך לדוגמה, יש מספר כלים שונים לשיתוף באמצעות וידאו. הידוע והנפוץ ביותר הוא שירות YouTube של גוגל. אולם יש גם אפשרויות נוספות, כמו Vimeo.
יש מגוון כלים לניהול ושיתוף אוספי תמונות. כלים אחרים מתמחים בפרסום מאמרים, מצגות, מסמכים ועבודות אקדמיות. נציג מספר כלים מובילים לסוגי תוכן שונים בהמשך.
ואז יש את הכלים שמקשרים ביניהם, ובעיקר כלים ליצירת אתרי אינטרנט מצד אחד ורשתות חברתיות, מצד שני. אתרי האינטרנט הם לרוב מיזמי פרסום מושקעים ומעוצבים השייכים לגורם אחד. הרשתות החברתיות מקשרות בין אנשים רבים ומאפשרות שיתוף מהיר מאוד של תכנים, ללא התעמקות בכלים הדיגיטליים עצמם.
הנה מספר כלים נפוצים בשימוש בעולם הדיגיטלי
כתיבת מאמרים -
בלוגר, וורדפרס
שיתוף במדיות ייעודיות
YouTube, Vimeo - סרטוני וידאו והרצאות מוקלטות
SlideShare - מצגות
Scribd - מסמכים, עבודות כתובות וגם "ספרים אלקטרוניים"
Pinterest - שיתוף תכנים ומקורות מידע במבנה של לוחות של תמונות
הפצת מסרים קצרים -
טוויטר - מסרים וקישורים, באורך שלא עולה על 140 תווי טקסט
אינסטגרם - שיתוף מהיר של תמונות עם מסר נלווה
שיתוף ברשתות חברתיות -
פייסבוק, גוגל פלוס
שיתוף ברשתות מקצועיות ואקדמיות -
LinkedIn, Academia.Edu, ResearchGate