מתמטיקה לגני ילדים מתמטיקה לגני ילדים ידע דוגמאות למה שעל ילדי הגנים לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מושג המספר ספירה – ספירה מ-1עד 30 ספירה אחורה – ספירה אחורה מ-10 התאמה חד-חד ערכית – השוואת קבוצות תוך כדי שימוש בהתאמה חד-חד ערכית מנייה – מניית עצמים עד 20 השוואת קבוצות – השוואת קבוצות באמצעות מנייה מספרים סודרים – שימוש במספרים סודרים עד 60 אומדן – השוואה בין שתי קבוצות על פי אומדן חזותי; אומדן מספר העצמים בקבוצה נתונה ייצוג של כמויות – זיהוי וייצוג המספרים מ-1 עד 10 מספרים ופעולות – הפרדה וצירוף כמויות מוחשיות בטווח של 10 חיבור וחיסור – חיבור וחיסור עד 10 במצבים מוחשיים חלוקת קבוצת עצמים לקבוצות שוות – חלוקת כמות של עד 10 עצמים לקבוצות שוות המושג חצי – הכרת המושג חצי ושימושיו בחיי היומיום דגמים חוזרים – זיהוי, תיאור וייצור דגמים חוזרים ב. תחושה מרחבית וגיאומטריה תחושה מרחבית – שימוש בשפה מדויקת כדי לתאר יחסים בסיסיים במרחב וביצוע משימות הקשורות ביחסי מיקום תפיסה חזותית של גופים וצורות – פתרון בעיות פשוטות ומעשיות שבהן נדרשת תפיסה חזותית של גופים וצורות גופים צורות וקווים – זיהוי, שיום, מיון וציור צורות דו-ממדיות, קווים ישרים ושאינם ישרים מצולעים – הבחנה בין המצולעים השונים על פי מספר צלעות וקודקודים, שיום מצולעים סימטריה – הבחנה וייצור מצבים של סימטריה סיבובית גרפים – זיהוי ושיום גופים תלת-ממדיים וחלקיהם ג. מושגים כמותיים בחיי היומיום בגן יחסי גודל – שימוש במושגי גודל יחסי; סידור עצמים על פי אורך, גובה, משקל או על פי גודל מדיד משותף אחד מדידות – השוואת שני עצמים בהשוואה ישירה או באמצעות מתווך זמן – שימוש במושגי זמן יומיומיים ומחזוריים ובמושגי יחס הקשורים לזמן שעון – הכרת השעון כמשמש למדידת זמן וזיהוי מראה השעון האנלוגי (מיקום המחוגים) באירועים בשגרת הגן כסף – זיהוי מטבעות ושטרות הנמצאים בשימוש יומיומי איסוף ייצוג וניתוח נתונים – מיון וארגון עצמים ונתונים לפי מאפיינים; ייצוג בחפצים, בתמונות או בדיאגרמות ניתוח נתונים – מענה לשאלות פשוטות שתשובותיהן נגזרות מדיאגרמה נתונה מעבר לידע במקצועות נוספים לקראת קריאה וכתיבה | מתמטיקה | מדע וטכנולוגיה | חינוך גופני | אומנויות | כישורי חיים | חינוך לבריאות תוכן הדף להדפסה