תשתית לקראת קריאה וכתיבה תשתית לקראת קריאה וכתיבה ידע דוגמאות למה שעל ילדי הגנים לדעת לאור תוכנית הלימודים א. מיומנויות אלפביתיות וראשית קריאה וכתיבה ידע אותיות – להכיר את שמות האותיות, להכיר את הקשר בין צורת האות לשמה, להכיר בקשר בין אות לצליל אותו היא מייצגת מודעות פונולוגית – לדעת לחלק מילים ליחידות צליליות, לדעת איך למזג צלילים למילים, להכיר דרכי זיהוי, בידוד והשוואת צלילים, זיהוי עיצורים פותחים וסוגרים של מילה כתיבה – לדעת לכתוב מילים בכתב פונטי חלקי קריאה – לדעת לזהות מילים חוזרות בספר ובסביבת הגן ב. כשירות לשונית מילון – להכיר אוצר המילים מורפולוגיה – לדעת איך להפיק אינטואיטיבית מילים שונות על בסיס שורש משותף פרגמטיקה – להכיר דרכים לניהול שיח עם בני הגיל ומבוגרים בהקשרים שונים, לדעת לשחזר סיפורים, לדעת להפיק סיפורים תחביר – לדעת כיצד להשתמש במשפטים מורכבים, משפטי תיאור, הכרת מילות תפקוד (מילות יחס מרחביות, מילים המציינות זמן/הוספה) ג. מכוונות לספר הנאה מקריאה והנעה לקריאה – היכרות עם ספרים, סופרים, סוגות לקריאה להנאה והיכרות עם ספרי מידע לשם הפקת מידע על נושאים שונים הבנת הטקסט ולשון הספר – הבנת מסרים סמויים של סיפורים ושירים, היכרות עם דרכים לשחזור עלילת סיפור, שימוש באוצר מילים ובמבנים לשוניים הכלולים בספרים התמצאות בספר ובמוסכמות הכתב – היכרות עם דרכים לשימוש במידע המופיע בספר לשם השערות לגבי תוכנו, הבחנה בין ספרים מסוגות שונות, התמצאות בפעילות עם ספרים מעבר לידע במקצועות נוספים לקראת קריאה וכתיבה | מתמטיקה | מדע וטכנולוגיה | חינוך גופני | אומנויות | כישורי חיים | חינוך לבריאות תוכן הדף להדפסה