כישורי חיים לגני ילדים כישורי חיים לגני ילדים חומרי הוראה, למידה, הערכה לפירוט החומרים לחצו על הנושא: א. מוקד האני 1. להיות בעלי תפיסת עצמי חיוביתפעילויות: פעילות בנושא להיות בעלי תפיסת עצמי חיובית: ״משהו שגורם לי הרגשה טובה" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 22) - משרד החינוךפעילות בנושא להיות בעלי תפיסת עצמי חיובית: ״מחשבות נעימות" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 23) - משרד החינוךפעילות בנושא להיות בעלי תפיסת עצמי חיובית: ״התנהגות חיובית" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 24) - משרד החינוךפעילות בנושא להיות בעלי תפיסת עצמי חיובית: ״משהו שגורם לי להרגשה רעה״ מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 25) - משרד החינוך פעילות בנושא להיות בעלי תפיסת עצמי חיובית: פעילות בנושא: התנהגות לא נעימה" מתוך מעגל הקסם (עמ' 26) משרד החינוךרקע תיאורטי ומאמרים:מעגל הקסם - תכנית לגדילה אישית, רגשית וחברתית, משרד החינוך, (עמ׳ 10-20) צמיחה חופשית - בית הספר והגן כמרחב צמיחה לטיפוח חוזקות, משרד החינוך (החוברת בכלל, גן ירדן עמודים 29-30) תכנית לטיפוח חשיבה לילדים 4-2, روابط - برنامج لرعاية التفكير لأطفال 2-4 سنوات מעגל הקסם- מדריך לגננת שירים שמרגישים ילדים-מדריך למחנכות לגיל הרך על ילדים רגשות וחברים-מדריך לגננת מפגש אישי-רגשי מתוך אתר גננט סורגים קשר חם מתוך אתר גננט ב. מוקד לוויסות וניהול רגשות 1. להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי פעילויות: פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 28-32) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - ״אני יודע לומר מה אני מרגיש" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 28) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - ״אני מקשיב לרגשות שלי" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 29) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" -״אני שולט בגוף שלי" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 30) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" -״עשיתי זאת לגמרי בעצמי" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 31) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" -״אני מבין חוקים" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 32) - משרד החינוך פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - מילים המביעות רגש", מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 47) - משרד החינוךמעגל הקסם - נספח 3 :מילים המביעות רגש 47 פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - מד מצב רוח", מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 49) - משרד החינוךנספח 4 :מד מצב רוח – מעגל מס' 8 49 פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" עמודים 6-8 - "לעצור, לבחור, להישמר ולשמור" (חמ"ד, משרד החינוך) פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - "אני נשאר אני", כתבה דתיה בן דור, מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, דינה ציונית, צוות חינוך חברתי, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש) סרטונים סרטון בנושא תיאוריות של ילדים ״דיון בין ילדים בסוגיה פילוסופית״ - גננט סרטון בנושא מה עושים כשנתקלים בקושי? - גננט סרטון בנושא מה עושים כשכועסים? - גננט סרטון בנושא רגע של רוגע - גננט סרטון בנושא איזון בין מרחבי רוגע ומרחבי פעילות בגן - גננט סרטון בנושא מה עושים כשנתקלים בקושי - גננט סרטון בנושא מעגלים בגן יער - גננט סרט בנושא: להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי - תעשה פרצוף – משחק לגני ילדים, מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים (דינה ציונית, עינת שמחי, מט"ח, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש) סרט בנושא: להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי - כשגיל כועס, מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים (דינה ציונית, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש) משחקים: פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - תעשה פרצוף – משחק לגני ילדים, דינה ציונית ועינת שמחי, מט"ח, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש משחק בנושא הערכה עצמית והנאה מפעילות: מה עושים? - מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים (דינה ציונית, מטח, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש) פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - איך אנחנו מרגישים – משחק זיכרון של רגשות לגני ילדים - מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים (צוות מט"ח, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש) פעילות בנושא ״להכיר דרכים להתמודד במצבים המצריכים איזון וויסות רגשי" - אירועים ורגשות - מט״ח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים (צוות מט"ח, ייעוץ: ד"ר עידית ליוש)רקע תיאורטי ומאמרים: מעגל הקסם - תכנית לגדילה אישית, רגשית וחברתית, משרד החינוך, (עמ׳ 10-20)מאמר: כישורים רגשיים וחברתיים של ילדי גן והקשרים בין שני סוגי הכישורים הללורותם שפירא, דורית ארם - במחקר אשר מתואר במאמר זה נבחנו מגוון כישורים רגשיים וחברתיים של ילדי גן באמצעות הערכה ישירה.2. להכיר את כללי הגן והחוקים בופעילות בנושא ״להכיר את כללי הגן והחוקים בו" - מעגל הקסם: "אני מבין חוקים" (עמוד 32)פעילות בנושא ״להכיר את כללי הגן והחוקים בו" - חוקים – ציד"ה לדרך, היחידה לאקטואליה ולחשיבה ערכית - בין הצלצולים : מט"ח, משרד החינוך התרבות והספורט,האגף לחינוך קדם יסודי ג. מוקד בין אישי אכפתיות ואחריות חברתית 1. להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית פעילויות:פעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית"פעילות מתוך: מעגל הקסם (עמ׳ 29-35) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית - דברים שאני אוהב לעשות עם חברים" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 36) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית - גרמתי הרגשה טובה לחבר" - מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 37) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית- לא שיתפו אותי" - מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 40) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית - פגעתי בחבר / חבר פגע בי" - מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 41) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית - "השלמתי עם חבר" - מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 42) - משרד החינוךרקע תיאורטי ומאמרים:מעגל הקסם - תכנית לגדילה אישית, רגשית וחברתית, משרד החינוך, (עמ׳ 10-20) א"ב ליצירת אקלים רגשי אמפתי בגן – ללמוד לחיות ביחד בקבוצה, ד"ר ליהי גת, בין הצלצולים מאמר בנושא ״להכיר דרכים ליצירת קשר בין אישי, אכפתיות ואחריות חברתית", מתוך: גן הילדים כבבואה של תהליכי שינוי בקהילה. ד"ר דרור אורן, בין הצלצולים2. להכיר דרכים להגשת עזרה ולבקש עזרהפעילות בנושא ״להכיר דרכים להגשת עזרה ולבקש עזרה" - "עזרה בין חברים" מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 38) - משרד החינוךפעילות בנושא ״להכיר דרכים להגשת עזרה ולבקש עזרה" - "הייתי זקוק לעזרה ולא קיבלתי", מתוך מעגל הקסם (עמ׳ 39) - משרד החינוךסרטונים סרטון בנושא יריד של חסד - משרד החינוך סרטון בנושא מיכאלה מנחה קבוצת ילדים בתחום עניין אישי שבחרה וחקרה - גננט סרטון בנושא חלומות מתגשמים – יוזמות ילדים עם גשר לקהילה - גננט סרטון בנושא פינת ציפורים בחצר הגן - גננט מדריך לגננת מושיטים יד לשלום – מדריך לגננת, نمدّ يداً للسّلام - مرشد للمربية מדריך לגננת בגן הרגיל, קבלת הנכים ובעלי הלקויות כשווים בחברה עלון מקוון בנושא ילדים מעצבים סביבות משחק ולמידה ד. חומרי עזר להרחבה העשרהמדריך למורה אורח חיים דמוקרטי בגן הילדים, نهج الحياة الديموقراطي في بساتين الأطفالלנוע בעולם מתנועע, الحركة في عالم متحرّكלקראת חינוך מיטבי בגן הילדים, نحو تربية أفضل في رياض الأطفالאתר הפיקוח של הבריאות גן מקדם בריאות – מטרות ועקרונות – אתר הפיקוח של הבריאותבריאות מההתחלה – חוברת להטמעת תכנית בריאות – אתר הפיקוח של הבריאותמידעון 1 לקידום הבריאות בגני הילדים – אתר האגף לחינוך קדם יסודימידעון 2 לקידום הבריאות בגני הילדים – אתר האגף לחינוך קדם יסודי מידעון 3, חוגגים בריא – אתר האגף לחינוך קדם יסודי משחקי למידה משחק זיכרון בנושא הבעת רגשות, מתוך אתר את זה- העשרה ערכית לילדיםמשחקי למידה בנושא פתרון בעיות, מתי"א מיתרמשחק למידה בנושא התמודדות עם פחד, מט"חקלפי רגשות להדפסה, טופרינטמשחקי חברה, אקי"ם ישראלמשחקי למידה בנושא רעיונות למשחקי יום הולדת, ילדים בסיכוי, המרכזייה החינוכית ב"אחוזת שרה" מקבץ 10 המשחקים והפעילויות הכיפיים והקלים ביותר להפעלת ילדים למאגר שידורים בתחום הדעת למאגר שידורים בתחום הדעת - במרחב הפדגוגי מעבר לחומרי הוראה נוספים לקראת קריאה וכתיבה | מתמטיקה | מדע וטכנולוגיה | חינוך גופני | אומנויות | כישורי חיים | חינוך לבריאות הערה: באתר זה מפורסמים חומרי לימוד שנמצאו ראויים לשימוש עבור מורים ותלמידים. במידה ונתקלת בבעיה המצריכה הסדרה/הסרה של היחידה מהפרסום אנא פנה לדוא"ל: tik_ovh@education.gov.il