אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ז אומנויות - אומנות חזותית לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. עקרונות התקשורת החזותית תנאי היסוד לקיומה של תקשורת ביצירת אומנות: מוען ונמען, מדיום, צופן ומסר הדגמה של תנאי היסוד באמצעות סוגי מדיה שונים מודל התקשורת הקווית ב. מדיום הציור מודל התקשורת הקווית הציור כתקשורת (באמצעות דוגמאות מציור דתי, ציור היסטורי, ציור פוליטי, ציור חברתי, ציור אישי ועוד) ייחודיות מדיום הציור: הציור כמדיום חד פעמי זיקה בין טכניקה, סגנון ומסר הדמיון והשוני בין הציור לבין סוגי מדיה אחרים תערוכה ואוצרות ג. מדיום הפיסול מודל התקשורת הקווית תפקידי הפסל: כלי פולחן, מעצב זיכרון והנצחה, אובייקט אומנותי המאפיינים הייחודיים של מדיום הפיסול הפיסול כאמצעי תקשורת הדמיון והשוני בין מדיום הפיסול לבין סוגי מדיה אחרים אוצרות, הצבת יצירות פיסול במרחב הבית ספרי, החוץ בית ספרי ובגלריה וירטואלית ד. מדיום הכרזה מודל התקשורת הקווית ייחודיות מדיום הכרזה כאמצעי תקשורת חזותית הדמיון והשוני בין הכרזה לסוגי מדיה אחרים כרזה ומרחב תצוגה סוגי כרזות: כרזת פרסום, כרזה מגויסת, כרזת מחאה, כרזה אומנותית זרמים וסגנונות שונים בכרזות ישראליות ה. מדיום הקריקטורה מודל התקשורת הקווית ייחודיות הקריקטורה כמדיום של תקשורת חזותית סוגי קריקטורות: פוליטית, חברתית דמיון ושוני בין הקריקטורה לסוגי מדיה אחרים ו. מדיום הצילום מודל התקשורת הקווית ייחודיות הצילום לסוגיו כתקשורת חזותית הצילום כתקשורת חזותית (באמצעות דוגמאות המציגות את תפקידיו העיקריים: צילום פרטי לעומת צילום אומנותי, מבוים, עיתונאי ופרסומי) אוצרות, הצבת תצלומים במרחב הבית ספרי או בגלריה וירטואלית ז. מדיום האומנות הדיגיטלית מודל התקשורת הקווית טקטיקות הגעה לאתרי אומנות דיגיטלית ופרקטיקות ההפעלה ייחודיות מדיום האומנות הדיגיטלית כתקשורת חזותית הבחנה בין מיזמים איכותיים לכאלה שאינם איכותיים מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה