אומנויות - תיאטרון לכיתה ז אומנויות - תיאטרון לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. מהות התיאטרון התלמיד יכיר את המדיום התיאטרוני וידע להשוות בין תיאטרון ומופע לבין תחומי אומנות אחרים ב. שפת התיאטרון רכיבים בימתיים: התלמיד יכיר את משמעותם והשפעתם של מושגים ונושאים, כמו חלל תיאטרוני, סוגי במות, מושגים בימתיים; קיר רביעי, תפאורה, אביזרי במה ועיצוב תפאורה; סוג התלבושת ואפיון הדמויות; התלמיד יבחין בין מוזיקה לאפקטים קוליים ויבין את הקשר בין הבחירות המוזיקליות לבין יצירת מצב רוח ואווירה; יכיר שימושים זמינים ופשוטים של אמצעי תאורה. רכיבים דרמטיים: התלמיד יכיר את מבנה העלילה ואת אוצר המילים המתייחס למבנה העלילה הדרמטית (מערכות, תמונות, אקספוזיציה, הסתבכות, שיא דרמטי, נקודת מפנה, התרה ופתרון), סוגי עלילות; התלמיד ידע לאתר את הנושא, הבעיה או הקונפליקט בסיפור, שיר או מחזה; ידע לזהות את מקום וזמן ההתרחשות ויבין את השפעתם על העלילה ועל עבודת השחקן; יבחין בין מילים מתארות למפעילות; יבחין בין סוגי טקסט שונים ותפקידיהם. התלמיד יבחין בין שפה מילולית לביטוי לא מילולי. התלמיד יכיר את המושגים דיאלוג ומונולוג, היצד (aside). התלמיד יבחין בין דמות לשחקן ויצליח לזהות ולתאר את מאפייניה הפיזיים והרגשיים של הדמות. התלמיד ידע לזהות את הכוונה מאחורי המילים (תת-טקסט). התלמיד ידע לציין את מערכות היחסים בין הדמויות בסיפור או במחזה. התלמיד יכיר את המושגים "רצון", "מכשול" ו"פעולה דרמטית". התלמיד יבחין בין מאפייניה החיצוניים של הדמות לבין מאפייניה הפנימיים. ג. צפייה מושכלת בהצגות התלמיד ידע להשתמש באוצר מילים הנלמד כדי לפענח התרחשויות אומנותיות בהיבט רעיוני ואומנותי. התלמיד ידע לנסח את החוויה הרגשית והאסתטית הנוצרת בעת צפייה בהצגה. התלמיד ידע לנסח את אמירת היוצרים ולהציע פרשנויות נוספות. ד. פרשנות ותוכן התלמיד ידע לזהות את הרעיון המרכזי בסיפור או במחזה הנוגע גם לחיינו. התלמיד ידע לפענח את הפרשנות של יוצרי ההצגה ומבצעיה. ה. טקסט וקונטקסט התלמיד ידע לנתח מחזה ולפענח את פרשנותו בכלים הנלמדים. התלמיד ידע לזהות נושאים אוניברסליים במחזות הנלמדים. ו. סוגי תיאטרון התלמיד ייחשף לסוגי תיאטרון שונים; ידע להבדיל בין תיאטרון חפצים לבין תיאטרון בובות. התלמיד ידע להשתמש בחפץ ולספר סיפור בעזרת חפצים. התלמיד ידע לספר סיפור ללא מילים; יכיר את המושג "הנפשה" ואת אופן יישומו. מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה