תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ז תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. הציר האורייני – היכרות עם יצירה/סוגה מרכזית מארון הספרים היהודי היכרות עם ביוגרפיות של לפחות שתיים-שלוש דמויות מופת מכל אחת מהתקופות: תקופת חז"ל, ימי הביניים והעת החדשה, תקופת הציונות ב. ציר מעגלי חיים וחברה – עיסוק בסוגיית חיים רלוונטית לשכבת הגיל דיון רעיוני ומעשי סביב בר/בת מצווה, היכרות עם טקסי בר/בת מצווה מתקופות שונות ובקהילות שונות, היכרות עם טקסי התבגרות בתרבויות אחרות, היכרות עם טקסטים של הוגים מגוונים העוסקים בסוגיית ההתבגרות, ביצוע עבודת שורשים אישית ג. ציר לוח השנה היהודי-ישראלי – העמקה בארבעה מועדים העיסוק במועדים ייעשה בדגש על ערך האחריות והמעורבות. יום הכיפורים – עיסוק ברעיון התשובה יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה – עיסוק בסוגיית המחלוקת, חשיבותה והאופן הרצוי שבו יש לקיימה, עיסוק בערך הסובלנות והסכנה שבאלימות שבת – עיסוק בשבת כזמן של חיבור, מנוחה ושמחה ספירת העומר – גלגולם של ימי ספירת העומר ומשמעותם מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה