היסטוריה לכיתה ז היסטוריה לכיתה ז ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה:גילוי עניין ורצון ללמוד על האסלאם, הנצרות באירופה בימי הביניים ובראשית העת החדשהגילוי רצון וסקרנות ללמוד על השינויים בעולם בעת החדשה והשפעתם על הקהילות היהודיות במזרח ובמערבמחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: הכרה בקיומו של בסיס משותף לכל הקבוצות במדינת ישראל והתייחסות מכבדת לקבוצות השונות כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: הכרה וכבוד למורשת התרבותית של עם ישראל בתקופת ימי הביניים והעת החדשה הכרה וכבוד לאופייה הפלורליסטי של החברה בישראל והבנת חשיבות קיומו של בסיס משותף לכל הקבוצות במדינת ישראלכבוד האדם והמשפחה: מתן כבוד לאנשים ולתרומתם על פי מעשיהם (ולא על פי השתייכותם הקבוצתית: גזע, מוצא, מין, לאום, דת ומעמד) צדק חברתי וערבות הדדית: אכפתיות, מעורבות חברתית ועידוד התנהגות מכבדת וסובלנית בין בני אדם / חברות לאור דיון וניתוח מסעות הצלב התנהלות על פי עולם ערכים מוסריים הומניסטיים לאור בחינת הערכים שהובילו את התנהלותם של מנהיגים שונים בתקופות שונות מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה