היסטוריה בחמ"ד לכיתה ז היסטוריה בחמ"ד לכיתה ז ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי סקרנות ועניין בתהליכים היסטוריים שאירעו בתקופת התפשטות הנצרות והאסלאם, יחסם והשפעתם על היהדות חיזוק האמונה מתוך משבר באמצעות סיפור השבר הגדול של מגורשי ספרד והתמודדות האנוסים בספרד ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: חיזוק אהבת תורת ישראל ומורשתה ד. כבוד האדם והמשפחה: קבלת השונה מתוך סוגיית היחס ליהודים כשונים, זרים ומופלים לרעה במדינות הנוצריות והמוסלמיות מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה