גאוגרפיה אדם – סביבה לכיתה ז גאוגרפיה אדם – סביבה לכיתה ז מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביותהבנה – להבין את השפעת תהליכי הגלובליזציה על המרחב בתחומי חיים שוניםהסקת מסקנות – להסיק מסקנות וליצור הכללות לגבי אזורי גלעין ושוליים באזורים שונים בעולם תוך כדי התבססות על העיקרון הדן ביחסי גומלין בין אזורי גלעין ושוליים השוואה – להשוות בין האוכלוסייה בעבר וכיום והביטוי המרחבי של השינוייםחשיבה יצירתית – להציע מגוון פתרונות לבעיית התפוצצות האוכלוסין / הזדקנות האוכלוסייה ידע – לתאר את תופעת ההגירה: ממדיה, תפרוסתה וכיווניהשאילת שאלות – לשאול שאלות ביחס למיקום, לאופן התפרוסת של התופעה, לגורמי המיקום, להתאמת המדדים לקביעת רמת הפיתוחמיומנויות בין אישיותמעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל בקידום צדק סביבתיניהול שיח – לנהל שיח מכבד סביב סוגיה או דילמה סביבתית עבודה בצוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן, לפעול למען חיים בסביבה בריאה ונטולת מטרדיםמיומנויות תוך אישיותמסוגלות – לחוש תחושת ביטחון ויכולת להציג בפני אחרים מחשבות וכיוונים ייחודיים ביחס לצדק הסביבתיסקרנות – לגלות עניין וסקרנות בהשפעות הרגשיות הנלוות של תהליכי הגלובליזציה על תחומי חיים מעבר למיומנויות לימודים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה