שעת חברה לכיתה ז שעת חברה לכיתה ז מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – הבנת מושגים הקשורים לזהות אישית ומשפחתית ולשייכות חברתית, תרבותית וקהילתית העברה ויישום – שימוש במיומנויות ובידע הנרכש והעברתם לתחומי דעת וחיים שונים חקר ותיעוד – תהליך חקר ותיעוד במסגרת עבודת חקר שורשים משפחתיים חשיבה רפלקטיבית – תהליכי עיבוד, המללה והמשגה של התנסויות חברתיות מודעות עצמית – מודעות למקומו של הפרט בקבוצה, בקהילה ובחברה מיומנויות בין אישיות אחריות – התנהלות באחריות במסגרת המשפחה, הכיתה, בית הספר והקהילה בימי לימודים ובחופשות ניהול שיח מכבד – הקשבה, ביטוי עצמי והצגת עמדה מנומקת במסגרת דיונים בכיתה ובקבוצה מנהיגות – גילויי הנהגה עצמית והובלה קבוצתית קבלת החלטות - קבלת החלטות מושכלות תוך כדי רגישות חברתית ערכית לפרט ובקבוצה שיתוף פעולה ועבודת צוות – במסגרת הכיתה כקבוצה חברתית מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – גילוי אמפתיה לצורכי הפרט והחברה ניהול עצמי – הצבת יעדים ומימושם בימי לימודים ובימי חופשה מודעות – מודעות למרכיבי זהות אישית, משפחתית וקבוצתית מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה