שעת חברה לכיתה ז שעת חברה לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. התלמיד כחלק מקבוצה חברתית, חברות ושיתוף פעולה התלמיד יבין את הציפיות שלו ושל קבוצת השווים בכיתה וידע לתרגם אותן לתקנון כיתתי ברוח המוסד החינוכי. התלמיד ידע לבנות מפת קשרים חברתית על בסיס היכרות עם חבריו לכיתה וזיהוי תחומי עניין משותפים. התלמיד ידע להמשיג את נורמות ההתנהגות הרצויות לקבוצה המבססות קשרי חברות וערבות הדדית. התלמיד יכיר את המושג נתינה ואת משמעות הנתינה לנותן ולמקבל. התלמיד יכיר את המושג שיתוף פעולה, יברר את חשיבותו לפרט ולקבוצה. סיום ופרידה, יציאה לחופשה: התלמיד יכיר נוהלי ביטחון ובטיחות לקראת חופשת הקיץ. התלמיד ידע להוקיר תודה לחבריו ולמוריו בתום שנת הלימודים. ב. מנהיגות ואחריות חברתית התלמיד יבין מהי אחריות כלפי עצמו וכלפי חבריו לכיתה. התלמיד יכיר את המושג מנהיגות, את התכונות והכישורים של מנהיג ויבין כי כל אחד יכול להיות מנהיג. התלמיד יכיר את תהליך הבחירות למועצת התלמידים הבית ספרית, ידע מהו תקנון הבחירות, חזון ומצע ויבין שיש מבחר שיקולים לבחירת נציג למועצה. התלמיד יכיר את הקריטריונים לבחירת הנציג ואת הכלים לפרזנטציה ושכנוע. ג. לחיות בחברה דמוקרטית רב תרבותית התלמיד יבין שכל פרט הוא ייחודי וימצא את הייחוד האישי שלו. התלמיד יכיר את התפיסה ש"כל אדם נברא בצלם" הדנה בערך האדם. התלמיד יכיר את המושגים יושר והגינות ויברר את משמעותם בהקשר אישי וחברתי. התלמיד יכיר ויתעד את המורשת האישית המשפחתית שלו ויכיר את המורשות השונות של חבריו. ד. שייכות, סולידריות ומעורבות התלמיד ידע לזהות את מעגלי השייכות שלו ויבין את מקורות ההשפעה שלהם על זהותו. התלמיד ידע את משמעותו של גיל בר/בת המצווה כמציין קבלת אחריות אישית וקהילתית. התלמיד יבין את המשמעות של להיות חוליה בשרשרת הדורות. התלמיד יכיר מיומנויות של ניהול עצמי ויברר את משמעותן בהקשר אישי. התלמיד יכיר את המושג איתור צרכים וידע כיצד לאתר צרכים בקרב משפחתו. התלמיד יכיר מודל ראשוני של קבלת החלטות. ה. טיפוח זהות ישראלית - יהודית (בהתאמה למגזרים - בפיתוח) התלמיד יכיר את יום הזיכרון ליצחק רבין, את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ואת יום הזיכרון לחללי צה"ל ומשמעותם. התלמיד יכיר ימי לוח בתרבות היהודית, הישראלית והאוניברסלית ומשמעותם. התלמיד יבין את משמעות הזיכרון ההיסטורי וזיכרון השואה כזיכרון מעצב בתולדות העם היהודי בדורות האחרונים (בשבילי הזיכרון). התלמיד יכיר את תרומתם של הניצולים למאבק המלחמתי בהקמת המדינה (בשבילי הזיכרון). ו. מחויבות למדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית התלמיד יכיר את סמלי המדינה: דגל, סמל, המנון ואת משמעותם של הימים הלאומיים. התלמיד יכיר דרכים שבהן שימרו יהודים את זכר ירושלים לאורך הדורות. מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה