תנ"ך בחמ"ד לכיתה ז תנ"ך בחמ"ד לכיתה ז ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין בלמידה ורצון למצוא תשובות, ולהרחיב את הידע ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:הכרת תפקידו הרוחני של עם ישראל לאור סיפורי האבות ד. כבוד האדם והמשפחה:הבנת חשיבותן של ברכות לזולת ובפרט ברכות ההורים לילדיהםבניית מערכת יחסים חיובית בין בני המשפחה כתשתית לחיים תקינים ה. צדק חברתי וערבות הדדית:הכרה במחויבות האדם לשמירת הבריאה - תפקיד האדם לשמור על הטבעהבנת משמעות הביטוי "כל ישראל ערבים זה לזה" על פי סיפורי יהושע ומגילת אסתר מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה