ערבית לכיתה ז ערבית לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. האותיות זיהוי, קריאה והגייה נכונה של כל 28 האותיות הערביות בדפוס ובכתב יד (בכל צורות כתיבתן המשתנות על פי מקומן במילה), בכלל זה העיצורים הגרוניים (ﺀ, ح, ع, ﻫ), העיצורים הנחציים (ص, ض, ط, ظ), העיצור הענבלי (ق) והעיצורים החכיים (خ, غ) ב. התנועות זיהוי, קריאה והגייה נכונה של התנועות הקצרות (-َ , -ِ , -ُ) והארוכות ( -َا , -ِي , -ُو) ושל הסימן להיעדר תנועה –"סֻכּוּן" (-ْ) ג. סימני הכתב זיהוי, קריאה והגייה נכונה של סימני הכתב הבאים: הַמְזַה ַ(ء) וַצְלַה (ٱ) שַדַّה ( –ّ ) תַא מַרְבּוּטַה (ة) אַלִף מַקְצוּרַה (ى) אַלִף קטנה ( ٰ) אַלִף מַדַّה (آ) תַנְוִין פַתְחַה ( ًا ) – במילים שנלמדו בלבד ד. הספרות הערביות זיהוי של כל הספרות הערביות – ٠٩٨٧٦٥٤٣٢١ ה. אוצר מילים קריאה של מילים (מתוך מאגר המילים לכיתה ז) בהגייה ובהטעמה הנכונה הבנת משמען של המילים בבואן בנפרד ובהקשר של צירוף ו/או משפט ו. נושאים דקדוקיים קריאה והבנה של משפטים ו/או קטעי קריאה שכוללים את הנושאים הדקדוקיים הנדרשים בכיתה ז: הא הידיעה (أل) מילים ממין נקבה המסתיימות בתַא מַרְבּוּטַה כינויי הקניין דרכי יידוע שמות העצם (הא הידיעה, כינוי קניין, נסמך בסמיכות) כינויי רמז לקרוב (هٰذَا, هٰذِهِ) והתאמתם למין שם העצם נטיית עבר (أَلْمَاضِي) בניין فعل (1) – גופי היחיד (כולל שלילת העבר) סדר המילים במשפט הפועלי (הנשוא/הפועל קודם לנושא) – נדרשת ידיעה פסיבית ז.שיח בין-אישי ניהול שיחה בסיסית במגוון נושאים נתונים: ברכות מילות נימוס ופנייה דו-שיח עם חבר: היכרות בני המשפחה הגרעינית הבית וחדריו פתגמים ומטבעות לשון ח.שמות של מושגים מרכזיים מן המורשת הערבית מֻחַמַّד – נביא האסלאם אלקֻרְאַן – הספר הקדוש למוסלמים מֶכָּה - מעמדה באסלאם ירושלים – מעמדה באסלאם חמש מצוות היסוד - העדוּת, התפילה, הצדקה, הצום והעלייה לרגל ט.מדינות ערביות ו/או מוסלמיות במזרח התיכון תיאור (בעברית) של כמה מדינות ערביות ו/או מוסלמיות במזרח התיכון הכולל את: שם עיר הבירה שם המטבע הנהוג בה שם העומד בראש המדינה ותוארו (נשיא/מלך) שיטת הממשל מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה