ספרות בחמ"ד לכיתה ז ספרות בחמ"ד לכיתה ז ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשיתגילוי סקרנות כלפי מאפיינים סגנוניים שונים וכלפי מאפיינים של סוגות שונותמימוש יכולת ההבעה העצמית מתוך פיתוח היכולת לנסח רעיון, לנמקו ולבססוב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:חינוך לסובלנות באמצעות הקריאה והדיון ביצירות ספרות שונותג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:העמקת הזיקה למורשת התרבותית ולזהות היהודית והישראלית הבאות לידי ביטוי ביצירה היהודית והעבריתזיהוי עקבות של מקורות קודמים ביצירה הספרותיתד. כבוד האדם והמשפחה:הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדותה. צדק חברתי וערבות הדדית:גילוי רגישות, חמלה והבנה כלפי מצבים אנושיים מורכבים וכלפי מפגש עם דמויות שמתמודדות עם מצבי משבר, מצוקה וכאבמעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה