ספרות לדרוזים לכיתה ז ספרות לדרוזים לכיתה ז ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. פרוזה: סוגי הטקסטים (הסוגות) הסיפור הקצר סיפורי עם ומשל ביוגרפיה/אוטוביוגרפיה רומן/מחזה ב. הרעיון המרכזי / עלילה / דמויות (לזהות את המרכיבים המבניים של כל סוגה) להבחין בין הרעיון המרכזי של הטקסט לבין הרעיון המשני שבו לזהות את הדמויות, המקום, הזמן ורצף האירועים ביצירה לתאר את הדמויות, הזמן והמקום הסמויים והבלתי סמויים להבחין באווירה בטקסט להפיק מידע סמוי ובלתי סמוי בטקסט בכל מה שנוגע לדמויות ולהתרחשויות לזהות את הקונפליקטים בקרב הדמויות להבין את נקודות התצפית השונות (המחבר, הדמויות) להביע רגשות ועמדות כלפי הרעיונות / ההתנהגויות של הדמויות ביצירה לשאול שאלות ולשער השערות בכל מה שנוגע לדמויות ולאירועים להגדיר את הבעיה המוצגת בסיפור ולהציע פתרונות שונים להבחין בין הדמויות הראשיות לבין אלו המשניות לקבוע את תפקידי הדמות הראשית והדמות המשנית והזיקה ביניהן לבנות תובנות לגבי הדמויות המבוססות על מאפייניהן והתנהגותן ביצירה: מעשים, מחשבות, רגשות, אופן דיבור, הופעה חיצונית, ולהביע עמדות ורגשות כלפיהן לבצע השוואה בין הדמויות על ידי קביעת קריטריונים לזהות את היחסים בין הדמויות לקיים זיקה בין האירועים של העלילה לבין החוויה האישית של התלמיד ג. לשון וסגנון להבחין בין לשון פיוטית עשירה לבין לשון פרוזאית ולקשר הבחנות מעין אלה לתקופות היסטוריות לזהות תופעות של לשון פיגורטיבית ולעמוד על תרומתן ליצירה לזהות אירוניה לשונית ולהסביר על תפקידיה בהקשר שבו היא מצויה להבחין במאפיינים ייחודיים של יוצרים בעלי סגנון אישי מובהק במיוחד להבחין במאפיינים רטוריים ולהבין את מטרת השימוש בהם ביצירה ד. שירה (מכל התקופות) (לזהות את המרכיבים המבניים של הסוגים השונים של השירה) לזהות את המבנים התחביריים יוצאי הדופן הבונים את משמעות השיר להבחין במאפיינים רטוריים ולהבין את מטרת השימוש בהם ביצירה להבין את הרעיון המרכזי / הנושא של השיר לזהות יסודות מצלול בולטים בתיאור של אלה בבניית משמעות השיר, את השפעתם על הלך הרוח בשיר ואת רישומם הרגשי לתאר את מבנה השיר ואת תרומתו למשמעות השיר לאתר קשיים פרשניים הנובעים מעמימות המבע השירי וממורכבותו והצעות לקריאות שונות של השיר מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן דף להדפסה