אנגלית לכיתה ז אנגלית לכיתה ז ידע מה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים נגישות למידע כתוב או דבור (RECEPTION) התלמיד יכול לקרוא מגוון טקסטים מודפסים ודיגיטליים פשוטים ומורכבים יותר באורכים שונים מסוגות שונות, ספרים לפי רמת הקריאה שלו, טבלאות ותרשימים. התלמיד יכול להבין טקסטים בנושאים מוכרים מסוגות שונות (כולל טקסטים יצירתיים כגון, קומיקס, סיפורים וטקסטים מידעיים) שכוללים ידע לשוני ואוצר מילים מBands 1+2-. BAND 2 CORE 1 התלמיד יכול לשאוב מידע מהטקסטים תוך כדי יישום הידע הלשוני ואוצר המילים למטרות מגוונות. התלמיד יכול לעקוב אחרי שיחה, דיון או דיאלוג בנושאים מוכרים ולהבין אותם. התלמיד יכול לעקוב אחרי מצגות או הדגמות שיש בהן שימוש בעזרים ויזואליים (כגון תרשימים ושקפים). התלמיד יכול לחלץ את המידע המרכזי מתוך קטעים קצרים מוקלטים בהגייה ברורה שעוסקים בנושאים יום יומיים מוכרים. התלמיד יכול להבין הוראות, הנחיות ושאלות הקשורות לפעילויות בכיתה. התלמיד יכול לעקוב אחרי פרסומות בטלוויזיה, טריילרים של סרטים ולהבין את הנאמר בהם. התלמיד יכול להבין את הרעיון המרכזי בטקסטים מסוגות שונות בנושאים מוכרים. ידע להפקת שפה ושימוש (PRODUCTION) התלמיד יכול לארגן ולהציג רעיונות ומידע כתוב או דבור בנושאים שונים תוך כדי שימוש בידע לשוני ואוצר מילים מ Bands 1+2, בדפוסי שיח ובמשלב לשוני המתאימים למטרה ולקהל היעד. BAND 2 CORE 1 התלמיד יכול לארגן ולהציג רעיונות ומידע כתוב או דבור תוך שימוש בידע לשוני ובמשפטים מורכבים. התלמיד יכול להציג מונולוג סביב רעיון או טיעון (לדוגמה, במסגרת דיבייט). התלמיד יכול לבקש מידע או למסור מידע בעל פה, למשל לגבי הוראות הגעה למקומות מוכרים ברגל או בתחבורה ציבורית. התלמיד יכול לדבר בקצרה על נושא מוכר. התלמיד יכול להביע רעיונות ולתרום לדיון קבוצתי בכיתה תוך שמירה על שיח מכבד. התלמיד יכול להעביר את המסר בעל פה בצורה מובנת, גם אם לא מדויקת לשונית, תוך שימוש באינטונציה המתאימה. התלמיד יכול לשפר את שטף דיבורו, ולעשות שימוש נכון במבנה המשפט. התלמיד יכול לכתוב טקסט מידעי ותיאורי תוך שימוש בידע לשוני ואוצר מילים מ Bands 1+2- בהתאמה למאפיינים של כל סוגה. BAND 2 CORE 1 התלמיד יכול לכתוב טקסט יצירתי (למשל ביוגרפיה או יומן אישי) תוך שימוש בידע לשוני ואוצר מילים מ Bands 1+2- בהתאמה למאפיינים הנדרשים. BAND 2 CORE 1 אינטראקציה (תקשורתיות) התלמיד יכול לשוחח (בקלות יחסית) בסיטואציות מובנות ומוגדרות תוך שימוש בידע לשוני ואוצר מילים מ Bands 1+2-. BAND 2 CORE 1 התלמיד יכול לשאול שאלות, לענות עליהן ולהחליף רעיונות ומידע על נושאים מוכרים בסיטואציות יום יומיות. התלמיד יכול להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לאתר, לתכנן לארגן ולהעביר מידע. התלמיד יכול לקחת חלק באינטראקציה חברתית מתוקשבת. התלמיד יכול לקחת חלק בעבודה קבוצתית מתוקשבת סביב מטלה משותפת, לעקוב אחר הוראות ולבקש הבהרות בעת הצורך. תיווך מידעהתלמיד יכול להעביר בעל פה את הנקודות המרכזיות של טקסטים ברורים- כתובים או דבורים.התלמיד יכול להעביר בכתב את הנקודות המרכזיות של טקסטים ברורים- כתובים או דבורים.התלמיד יכול להביע את דעתו האישית על טקסטים יצירתיים (כולל יצירות ספרות) ולנתח אותם.התלמיד יכול להבדיל בין האנגלית כשפה שנייה/זרה לבין השפה הראשונה שלו באוצר מילים, מורפולוגיה, ידע לשוני ומוסכמות תרבותיות וחברתיות, כפי שעולה מטקסטים יצירתיים.התלמיד יכול לקיים שיתוף פעולה עם אחרים כדי לקדם שיח קבוצתי משמעותית. מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה