תלמוד ותושב"ע בחמ"ד לכיתה ט תלמוד ותושב"ע בחמ"ד לכיתה ט ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילוי סקרנות, מוטיבציה ועניין בלימוד ההלכות המרכזיות שיש לנהוג על פי הן בחיי היום יום, ובהן הוא נפגש ברמה האישית במהלך חייו, כגון ברכות, תפילה, שבת, מועדים ועודמימוש עצמי באמצעות לימוד הגמרא המכוון לניהול חיים יהודיים משמעותייםג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:היכרות והוקרת ספרי ההלכה והמנהג הייחודיים לעדות שונות ולקהילות ישראלד. כבוד האדם והמשפחה:מתן מקום מכבד לדעתו של האחר במהלך שיח המברר סוגיות בין אדם לחברו תוך כדי הצגת מסריו בדרך נאותה ובלשון נקייהה. צדק חברתי וערבות הדדית:ססולידריות ומחויבות חברתית לאור דיון בדינים העוסקים בהתנהגות הפרט כבן משפחה, קהילה ועם מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה