מתמטיקה לכיתה ט מתמטיקה לכיתה ט ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה: מיצוי היכולות בתחום המתמטי תוך כדי התמדה ומאמץשאיפה להבנת הקשר הישיר בין מתמטיקה לבין תהליכים מדעיים וחברתיים, כגון מתוך לימודי הסתברות וסטטיסטיקה העוסקים בקבלת החלטות בתנאים של חוסר ודאות בחיי היום-יום כבוד האדם והמשפחה:מתן מקום מכבד לרעיונות של האחר ביחס לדרכי פתרון שונות לבעיות מתמטיות התייחסות מכבדת לרגשות, למחשבות ולהתבטאויות של חברים לכיתה במהלך הדיון על פתרון השאלה או פעילות חקר משותפת מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה