תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ט תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ט ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה: גילוי עניין בקריאת אגדות וסיפורי חז"ל כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשית כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: גילוי כבוד לערכי המורשת והתרבות שמשתקפים בספרות חז"ל כבוד האדם והמשפחה: פיתוח ערך כבוד האדם באמצעות העיסוק בלימוד המשנה "לפיכך נברא אדם יחידי" (סנהדרין, פרק ה, משנה ד) צדק חברתי וערבות הדדית: טיפוח ערכים של סולידריות חברתית מתוך עיסוק בציוויים המוסריים "ואהבת לרעך כמוך" ו"לא תעמוד על דם רעך" מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה