תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ט תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ט ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. הציר האורייני - היכרות עם יצירה/סוגה מרכזית מארון הספרים היהודי אגדות וספרות חז"ל סביב היחס לזולתלימוד ודיון במערכות יחסים בחייו של אדם והשתקפותם באגדות חז"ל: בחירה של 5-6חמישה-שישה סוגי יחסים ל"אחר" מתוך הבאים: הורים וילדים, חברים, היחס לאחר, היחס לזקן, אלימות ואלימים, שוויון ואי-שוויון בחינוך, צדקה וצדק חברתי, מתן בסתר ב. ציר מעגלי חיים וחברה - עיסוק בסוגיית חיים רלוונטית לשכבת הגיל ערכי חיים על פרשת דרכים לימוד המשנה: "לפיכך נברא אדם יחידי" (סנהדרין, פרק ה, משנה ד) ועיסוק בערכים שעולים ממנה: ערך חיי אדם, ערך השוויון, כבוד האדם, ייחוד ושונות, אחריות וחירות ג. ציר לוח השנה היהודי-ישראלי - העמקה בארבעה מועדים העיסוק במועדים ייעשה בדגש על ערך החיים, חירות וכבוד האדם. ראש השנה - רקע כללי, יום דין וחשבון נפש, חיי האדם ומשמעותם. עשרה בטבת וצומות החורבן - מעורבות חברתית, אחים ואחריות. פסח - משמעות החירות; מעבר מחירות אישית לחירות לאומית. מחזור המועדים הממלכתי - הזיקה בין ימי הזיכרון הממלכתיים בחודשים ניסן-אייר; עיון בסוגיות חיים ובחירה סביב ימים אלו מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה