היסטוריה לכיתה ט היסטוריה לכיתה ט ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. העולם בחילופי המאות – המרוץ האימפריאליסטי השתלטות מדינות אירופה על אפריקה והמזרח הרחוק (בחירה של אחד משני הנושאים) מאפייני התרבות הקולוניאלית באפריקה אימפריאליזם במזרח – מפגש בין מזרח למערב באסיה יהודי צפון אפריקה נוכח האימפריאליזם הצרפתיהשינויים בחברה היהודית בצפון אפריקה ב. מלחמת העולם הראשונה והשלכותיה הגורמים לפרוץ מלחמת העולם הראשונההתארגנות הגושים והתלהבות הציבור מאפייני מלחמת העולם הראשונה מלחמת עולם טוטלית מרכזיות העורף במלחמה ומקומן של הנשים במשק הכלכלי המגויס מלחמת החפירות טכנולוגיה חדישה בשדה הקרב ההיבט היהודי הסדרי השלום והשלכותיהםהסכמי השלום וההכרה בזכות להגדרה עצמית ג. בין שלום למלחמה מדינות דמוקרטיות מול משברים חברתיים, כלכליים ותרבותיים (יש לבחור דמוקרטיה אחת שעמדה במבחן ודמוקרטיה אחת שקרסה) דמוקרטיות שעמדו במבחן: בריטניה וצרפת; ארה"ב דמוקרטיות שקרסו: פולין, איטליה הפסימיזם החברתי וביטוייו בתחומי האומנות השונים משטר טוטליטרי בעקבות מהפכה – ברית המועצות הסיבות והנסיבות למהפכת אוקטובר וניסיונותיהם של לנין וסטלין לעצב משטר וחברה קומוניסטיים מעורבות היהודים במהפכה, מעמדם בברית המועצות ויחס המשטר אליהם (עד מלחמת העולם השנייה) מלחמת האזרחים בספרד כמקרה בוחן ד. מבית לאומי למדינה בדרך – ארץ ישראל בין מלחמות עולם המשולש הארצישראלי: בריטים, ערבים ויהודים כתב המנדט על ארץ ישראל ומשמעותו לגבי תושבי הארץ בני שני העמים הדילמה של ערביי ארץ ישראל: "סוריה הגדולה" או זהות לאומית בניית התשתית למדינה יהודית בתקופת המנדט התשתית היהודית בארץ ישראל עד מלחמת העולם הראשונה גלי העלייה בין מלחמות העולם והשפעתם על התפתחות היישוב תרומת ההתיישבות בעיר ובכפר לבניין הבית הלאומי מוסדות וארגונים מרכזיים ביישוב הסכסוך היהודי-ערבי – מאפיינים והתפתחות הנושאים שבמוקד הסכסוך היהודי ערבי בין מלחמות העולם גילויי האלימות הערבית התגובה הבריטית לגילויי האלימות היישוב במבחן הדילמה: "הבלגה" או "תגובה" הדילמה: פולמוס החלוקה 1937 מקרה בוחן "חומה ומגדל' הסיבות לשינוי במדיניות הציונית כלפי בריטניה בשלהי 1938 והשלכותיו המעשיות מצבו של היישוב בעת פרוץ מלחמת העולם השנייה מההיבט הדמוגרפי והכלכלי מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה