צרפתית לכיתה ט צרפתית לכיתה ט מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות אוריינות מידע ומדיה – לדלות מידע ולעשות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובמאגרי מידע ממוחשבים ובאמצעי עזר מקוונים שונים הבנה – לקרוא טקסטים מתחומים שונים, להבין את הרעיונות המרכזיים שבהם ולהבחין בפרטים הערכה / חשיבה ביקורתית – להבחין בין דעה לעובדה, להביע דעה על נושאים מגוונים חקר – לפתח כלי איסוף מידע, כגון סקר, שאלון וריאיון, לעבד את הממצאים ולדווח עליהם תוך כדי הסקת מסקנות והצגתן (עבודת חקר) ידע – לבסס ולהרחיב את אוצר המילים בצרפתית (לפי רמה 1A, 2A, 1B, 2B) ייצוג ידע – להציג ידע ומידע בכתב ובעל פה בפני קהל (דיבור בציבור) יישום – ליישם את הידע הלשוני בבניית משפטים תקינים בצרפתית שאילת שאלות – לנסח שאלות תקינות מבחינה לשונית המותאמות למטרה ולקהל היעד מיומנויות בין אישיות מעורבות – לגלות אכפתיות, רגישות ונכונות לסייע לאחרים במהלך הלמידה והתרגול בצרפתית שיתוף פעולה – לתת ולבצע הוראות הניתנות בצרפתית תוך כדי שיתוף פעולה עם חברי הקבוצה ניהול שיח – להגיב לתכנים כתובים או דבורים בהתאמה לסיטואציה ולקהל היעד ייצוג עצמי – להציג בצורה בהירה דעות, עמדות וטיעונים לגבי נושאים כלליים ואישיים בפני קהלים שונים מיומנויות תוך אישיות הכוונה עצמית – להציב יעדים בשיפור מיומנויות השפה, לדוגמה בקריאת טקסטים ספרותיים ואחרים כדי לשפר את שטף הקריאה, להרחיב את אוצר המילים תוך כדי הצבת יעדים כמותיים התמדה – לגלות התמדה במהלך תרגול הקריאה, הכתיבה והבנת הנשמע מסוגלות – לתרגל ולבסס בהדרגה את שטף הקריאה, הדיבור והכתיבה בצרפתית סקרנות – לגלות עניין וסקרנות בשפה הצרפתית ובתרבותה, להביע רצון להרחיב את הידע בשפה ולהיות מודע להבדלים בין שפות ותרבויות עם רצון להרחיב את האופקים מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה