אומנויות - מחול לכיתה ט אומנויות - מחול לכיתה ט ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. מהות אומנות המחול המחול כמדיום: כללים, מרכיבים, סוגות וסוגים שונים – המשותף והייחודי להם ב. סוגות וסגנונות בתחום המחול סוגות המחול: בלט קלאסי, מחול מודרני, ריקודי עם, ג'אז ותיאטרון מחול סגנונות, טכניקות ושפות תנועתיות ג. ביצוע מעשי מודעות גופנית: יציבה (Alignment), ידע והבנת מקור התנועה, הלימה בין תנועות הגוף לסגנון המחול הנלמד, טכניקה מובנית, התאמת התנועה ליכולת הגוף, קואורדינציה, ביצוע הוליסטי של תנועה בהלימה לאסתטיקה מודעות גופנית בתנועה: קואורדינציה, גמישות, כוח, זריזות, מהירות, שיווי משקל סטטי ודינמי, שליטה באיברי הגוף ודיוק בביצוע פתרון בעיות למצבים מוטוריים משתנים דינמיקה בהלימה לתכנים של התנועה הבעה אישית בתנועה באיכויות מגוונות תנועה במרחב ובחלל כיחיד וכקבוצה, בהתייחס לאסתטיקה ולהנחיות מקצב ואיכות בתנועה נוכחות בימתית: התמסרות ברגע ביצוע, שיתוף פעולה עם רקדנים שונים, מתן מרחב לרקדנים אחרים, ביטחון עצמי, פרפורמטיביות ד. יצירה במחול (כוריאוגרפיה) מרכיבי זמן, כוח ומרחב בתנועה ביצירתו האישית תנועת הגוף בזמן ובמרחב באיכויות שונות ביצירה אישית תנועות בודדות ורצפי תנועה על פי הנחיה אלתור במחול רצפי תנועה בנושא נבחר ה. צפייה מושכלת ביצירות מחול עקרונות השפה המחולית התרחשויות אומנותיות בהיבט רעיוני ואומנותי החוויה הרגשית והאסתטית בצפייה ביצירת מחול אמירת היוצרים, עמדות אישיות ופרשנויות נוספות ו. טיפוח זיקה למורשת ולתרבות היהודית-ישראלית ותחושת השייכות לקהילה ריקודי עם ומסורות שונות של המחול האתני בישראל כמרכיב באירועי מעגל החיים ומחזור השנה, על מאפייניהן הייחודיים והמשותפים המורשת האישית, משפחתית, קהילתית באמצעות המחול והתנועה מעורבות בקהילה באמצעות המחול ז. המחול כמשקף חברה רב תרבותית ואוניברסלית רכיבים המשקפים חברה רב תרבותית במופע מחול לבמה בן זמננו נושאים אוניברסליים בשיעורים ובצפייה במופעי מחול מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה