תנ"ך לכיתה ט תנ"ך לכיתה ט ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים אהבת הדעת וחדוות הלמידה: גילוי עניין, חדוות למידה וסקרנות בסיפורי הנביאים ומשמעותם עבורנו כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: ביסוס הזהות התרבותית באמצעות סיפור החורבן וגלות יהודה ביסוס הזהות והתרבות למועדים באמצעות חורבן בית המקדש, גלות יהודה ורצח גדליה בן אחיקם צדק חברתי וערבות הדדית: גילוי ביטויי אחריות ומשמעותם האישית והחברתית העולים מנבואות הנביא דרישה לצדק חברתי ומוסר העולים מנבואות הנביא גילויי נאמנות וערבות הדדית בעקבות הצהרת כורש להרחבה ראה בתוכנית הלימודים עמוד 9 מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה