ערבית לכיתה ט ערבית לכיתה ט ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. אוצר מילים קריאה של מילים (מתוך מאגרי המילים לכיתה ז, לכיתה ח ולכיתה ט( בהגייה ובהטעמה הנכונה הבנת משמען של המילים בבואן בנפרד ובהקשר של צירוף ו/או משפט ב. נושאים דקדוקיים קריאה והבנה של משפטים ו/או קטעי קריאה שכוללים את הנושאים הדקדוקיים הנדרשים בכיתה ט (נוסף לנושאים שנלמדו בכיתות ז-ח): כינויי רמז לרחוק (ذٰلِكَ, تِلْكَ) תנועות העזר בניין 1 (فعل) – הפועל בציווי בניין 1 (فعل) – בינוני פועל ופעול בניין 2 (فعّل) – נטיית העבר בניין 3 (فاعل) – נטיית העבר ערך היתרון – נדרשת ידיעה פסיבית כינויי מושא/פעול – נדרשת ידיעה פסיבית יַא א(ל)נִסְבַּה (يّ היחס) – נדרשת ידיעה פסיבית המספר היסודי 10-3 – נדרשת ידיעה פסיבית סדר המילים במשפט הפועלי (הנשוא הפועלי בא בנסתר/נסתרת לפני נושא ברבים) – נדרשת ידיעה פסיבית כינויי הזיקה – נדרשת ידיעה פסיבית ג. שימוש במילון ערבי-עברי הכרת סדר אותיות הא"ב הערבי ושימוש מושכל במילון ערבי-עברי פענוח מילים לא מוכרות בעזרת המילון הבנת כותרות עיתונים ו/או ידיעות עיתונאיות אותנטיות או מעובדות ד. שיח בין-אישיניהול שיחה בסיסית במגוון נושאים נתונים: ברכות מילות נימוס ופנייה בני המשפחה ועיסוקם צבעים פריטי לבוש בסיסי ארוחת הבוקר המספרים (10-1) פתגמים ומטבעות לשון ה. עדות ודתות בישראל תיאור (בעברית) של לפחות אחת מן העדות/הדתות החיות בישראל (מוסלמים, ערבים – נוצרים, דרוזים, בדואים, צ'רקסים) הכולל את: שמות מקומות היישוב של בני הדת/העדה שמות האתרים והמקומות המקודשים לבני הדת/העדה מידע על החגים ו/או המנהגים המיוחדים לבני הדת/העדה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה