ספרות לערבים לכיתה ט ספרות לערבים לכיתה ט ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידהעידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשיתבניית תחושת מסוגלות ובניית ערך עצמי שנבנות מתוך ההתמודדות עם טקסטים קשים מבחינה לשונית ומורכבים מבחינה סגנוניתב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:חינוך לסובלנות באמצעות הקריאה והדיון ביצירות ספרות שונותחינוך לראיית המורכבות שטמונה במצבים אנושיים שונים כפי שהיא משתקפת ביצירות ספרותג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מתן כבוד ל"קולות" השונים שיוצרים את פסיפס הספרות הערבית המגוונת והרב תרבותיתמתן כבוד לערכי המורשת והתרבות הערביותד. כבוד האדם והמשפחה:הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדותהתייחסות מכבדת כלפי עמדות, רגשות, מחשבות של דמויות ויוצרים שוניםה. צדק חברתי וערבות הדדית:טיפוח רגישות, חמלה והבנה כלפי מצבים אנושיים מורכבים וכלפי מפגש עם דמויות שמתמודדות עם מצבי משבר, מצוקה וכאב מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה