תנ"ך בחמ"ד לכיתה ח תנ"ך בחמ"ד לכיתה ח ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין בלמידה ורצון למצוא תשובות, ולהרחיב את הידע ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:הבנת החשיבות של ידיעת ההיסטוריה בנאום יפתח ד. כבוד האדם והמשפחה:הכרה בחשיבות אחדות ישראל מול הנזק שבמלחמות פנימיות כפי שבאים לידי ביטוי בשירת דבורה ובמלחמות השבטים ה. צדק חברתי וערבות הדדית:עידוד לעשיית מעשה חסד ועזרה לחלש באמצעות סיפור מגילת רותטיפוח ערכי צדק חברתי, סולידריות, מעורבות חברתית וסביבתית כפי שבאים לידי ביטוי בסיפורו של משה מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה