ספרות בחמ"ד לכיתה ח ספרות בחמ"ד לכיתה ח ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה: עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשית גילוי סקרנות כלפי מאפיינים סגנוניים שונים וכלפי מאפיינים של סוגות שונותבניית תחושת מסוגלות ובניית ערך עצמי מתוך ההתמודדות עם טקסטים קשים מבחינה לשונית ומורכבים מבחינה סגנונית ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:חינוך לסובלנות באמצעות הקריאה והדיון ביצירות ספרות שונותחינוך לראיית המורכבות שטמונה במצבים אנושיים שונים כפי שהיא משתקפת ביצירות ספרות ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:העמקת הזיקה למורשת התרבותית ולזהות היהודית והישראלית הבאות לידי ביטוי ביצירה היהודית והעבריתזיהוי עקבות של מקורות קודמים ביצירה הספרותיתפיתוח קריאה ביקורתית של טקסטים ספרותיים על הרעיונות המובעים בהם והתמודדות עם יצירות ספרות, גם אם אינן תואמות את השקפתה הציונית דתית ד. כבוד האדם והמשפחה:הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדותהתייחסות מכבדת כלפי מצבים אנושיים רגשיים מורכבים ופיתוח מידת החמלה והחסד כלפי מצבי מצוקה וסבל אנושי ה. צדק חברתי וערבות הדדית:גילוי רגישות, חמלה והבנה כלפי מצבים אנושיים מורכבים וכלפי מפגש עם דמויות שמתמודדות עם מצבי משבר, מצוקה וכאבטיפוח ערכים של סולידריות חברתית מתוך הבנה שיצירות ספרות מעצבות פעמים רבות, תמונת "מראה הפוכה" להגשמתם של ערכי צדק חברתי מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה