כישורי חיים לכיתה ח כישורי חיים לכיתה ח ידע דוגמאות למה שעל התלמיד לדעת לאור תוכנית הלימודים א. כישורים רגשיים וחברתיים להתחלה חדשהלעבד את חוויות החופשה, לשתף ולחלוקלרענן קשרים, ליצור קשרים חדשים, להתמקם שוב בכיתהלזהות את הכיתה כקבוצת שייכות וקשרב. אלכוהול ותרבות פנאילדעת מידע עדכני אודות שתיית אלכוהול והשלכותיה על הפרט ועל החברהלזהות את תפיסותיו, רגשותיו ועמדותיו כלפי שתיית אלכוהול והשלכותיהם על בחירותיו ההתנהגותיותלדעת לבטא קולות, עמדות ושאלות שיש לו בקשר לשתיית אלכוהוללהשתמש ביעילות בכלים ובכישורים שעומדים לרשותו כדי להתמודד עם דילמות הקשורות לשתיית אלכהול במצבי חיים שוניםג. תפקידי מגדרלהכיר תפקידי מגדר וסטריאוטיפים מיניים ולזהות את ביטויים בחשיבה, ברגשות ובהתנהגות בחיי היומיום.לזהות מחירים אישיים וחברתיים של חשיבה סטריאוטיפית מגדרית ואת השפעתה על תפיסת המיניות האישיתד. משיכה והתאהבותלהבחין בין המושגים: משיכה, התאהבות ואהבה, ולהבין שהם אישיים, זמניים ומשתנים עם הגיללהכיר ברגשות הקיצוניים המלווים את ההתאהבות והמשיכה בניגוד לאהבהה. פרידה מקשרלהבין שפרידות הן חלק מהחיים, סיום של פרק אחד, אך תחילתו של פרק חדש, ובגיל ההתבגרות - הרבה חברויות ופרידותלסיים קשר בדרך חיובית ובונה ולהכיר מגוון דרכים להתמודד עם פרידהו. ניהול מצבי מצוקה – תכנית פיתוח חוסןלהכיר בקיומם של מצבים קשים בחיים וללמוד כישורי התמודדות מתאימיםלזהות את ה"קו האדום" שבין מצבי לחץ יומיומיים לבין מצב מצוקה המחייב התערבותלזהות מצבי קושי ומצוקה בעצמו ובסביבתו ולדעת מתי יש להתערב ולדווח למבוגר משמעותילזהות גורמים מקדמים וגורמים מעכבים במתן עזרה, בבקשת עזרה ובקבלת עזרהז. התנהלות מיטבית ומניעת פגיעה ברשתלהכיר את ההזדמנויות החיוביות הגלומות ברשת (מידע, למידה, פנאי, חברים)להכיר עקרונות וכללים לשיח חיובי ומכבד המתנהל באמצעות כלים דיגיטלייםלרכוש כלים לבניית תדמית דיגיטלית ראויה מכבדת וערכית ולפתח יכולת לשמור עליהלדעת להגביל את הגישה למידע שלו ולשמור על פרטיות ברשתלהפעיל שיקול דעת בעת כניסה למרחבים מקוונים שונים ולדעת לצרוך מידע תואם גיללהבין את החשיבות שבשימוש מאוזן במסכים ולהכיר את ההשלכות של חשיפת יתר למסכיםח. נוער בראי המדיהלפתח צריכה ביקורתית של סוגי מדיה שונים, לסרוק ולזהות תופעות שיש בהן סיכוןלהבחין בין מסרים גלויים לסמויים ולהגיב לשניהםלהבחין בפיתויי המדיה ולעמוד מולם להבחין בין היותו אוטונומי ובוחר באורח חייו לבין היותו מופעל באמצעות חיקוי פסיביט. הימורים – משחקים מסוכניםלדעת מהי התמכרות להימורים ומה סכנותיה?להציע להעניק סיוע לחבר שמגלה התנהגות מהמרת, לתמוך בו ולדווח עליו לגורמי סיוע ותמיכהי. מסיימים שנה - מבט לאחור ומבט קדימה...לעבד את חוויית הפרידה מאחר משמעותי ומקבוצת הכיתהלהתמודד עם מנעד רגשות הפרידהלהודות לזולת משמעותי, להכיר בטוב ולהוקירולהתכונן להתחלה חדשה מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה