תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ח תרבות יהודית-ישראלית לכיתה ח ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה: גילוי עניין בקריאת טקסטים מהמשנה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשית גילוי סקרנות כלפי מאפיינים סגנוניים שונים של המשנהכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מתן כבוד למגוון יצירות מהתרבות היהודית ולערכים המשתקפים מהן כבוד האדם והמשפחה: התייחסות מכבדת כלפי עמדות, רגשות, מחשבות כלפי חשיבות חיי אדם וההבדל בין דיני נפשות לדיני ממונות צדק חברתי וערבות הדדית: טיפוח ערכים של צדק חברתי תוך עיסוק בשאלות של צדק מול צדקה מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה