היסטוריה לכיתה ח היסטוריה לכיתה ח ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה: גילוי עניין על תקופת הנאורות, המהפכה הצרפתית, ראשיתה של המדינה המודרנית גילוי רצון וסקרנות ללמוד על העבר האנושי, היהודי והישראלי בתקופת העת החדשהמחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: תחושת שייכות למדינת ישראל, לעם היהודי ולמורשת התרבותית של עם ישראל בהתאם לערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית טיפוח ערכים דמוקרטיים לאור דיון בתפיסת הנאורות, המהפכה האמריקנית ומהלכי המהפכה הצרפתיתכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: הכרה וכבוד למורשת התרבותית של עם ישראל – מעורבות יהודי ארה"ב בגורל אחיהם והפתרונות השונים לשאלת הקיום היהודי בתפוצות הכרה וכבוד לשורשים התרבותיים היהודיים והבנת מגוון ההשפעות שעיצבו את התרבות היהודית בעת החדשהכבוד האדם והמשפחה: מתן כבוד לאנשים ולתרומתם על פי מעשיהם (ולא על פי השתייכותם הקבוצתית: גזע, מוצא, מין, לאום, דת ומעמד) בהתייחס למהפכה הצרפתית והמהפכה התעשייתית צדק חברתי וערבות הדדית: אכפתיות, מעורבות חברתית ועידוד התנהגות מכבדת וסובלנית בין בני אדם / חברות לאור דיון בתהליכים שהתרחשו במהפכה הצרפתית ובתקופת המהפכה התעשייתית התנהלות על פי עולם ערכים מוסריים הומניסטיים לאור בחינת מהלכיו של נפוליאון בונפרטה מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה