היסטוריה לערבים לכיתה ח היסטוריה לערבים לכיתה ח ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידהעידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםא. אהבת הדעת וחדוות הלמידהגילוי עניין וסקרנות ביחס להשפעת המהפכה התעשייתית על הפרט. ד. כבוד האדם והמשפחה:הדגשת חשיבות הפרט בחברה מתוך טקסט שבכרזת זכויות האדם במהפכה הצרפתית והשוואת המצב החברתי לפני ואחרי המפכה.ה. צדק חברתי וערבות הדדית:גילויי אחריות חברתית ואכפתיות לאור דיון בנושא, המהפכה כהרס המשטר הישן ויצירת משטר חדש הבנוי על רעיונות נאורות, חירות, שוויון ואחווה, כפי שהשתקפו בהצהרת זכויות האדם והאזרח. ניהול שיח מכבד הכולל הקשבה לדברי האחר, קבלת משוב ומתן משוב בשיעורי היסטוריה. מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה טתוכן הדף להדפסה