היסטוריה לערבים לכיתה ח היסטוריה לערבים לכיתה ח ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. המהפכה הצרפתית הגורמים החברתיים, הפוליטיים והכלכליים שהביאו לפרוץ המהפכה הצרפתית המהפכה כהרס המשטר הישן ויצירת משטר חדש הבנוי על רעיונות נאורות, חירות, שוויון ואחווה, כפי שהשתקפו בהצהרת זכויות האדם והאזרח הגורמים לעליית שלטון הטרור כאמצעי להגשמת רעיונות המהפכה (לבחירת בית הספר) ב. עלייתו ונפילתו של נפוליון שלבים מרכזיים בדרכו של נפוליון לשלטון יחיד בצרפת מאפייני שלטון הקיסר נפוליון בתחומים: הצבאי, האדמיניסטרטיבי והבנייה (לבחירת בית הספר) תרומתו של נפוליון בביסוס עקרונות המהפכה הצרפתית בתוך עמי אירופה מחד גיסא, ומימוש מדיניות הדיכוי של עמי אירופה מאידך גיסא הגורמים שהביאו לנפילת נפוליון ג. המהפכה התעשייתית מהות המהפכה התעשייתית והשפעותיה על חיי היחיד והחברה השפעת המהפכה התעשייתית על הפרטים בחברה: מעמד הפועלים, הנשים והילדים מאבקם של הפועלים למען שיפור תנאי עבודתם והשגת זכויותיהם החברתיות והפוליטיות (לבחירת בית הספר) ד. ההתפשטות העות'מאנית במזרח הטיית כיווני כיבושי העות'מאנים מזרחה והתייצבותם כמנהיגי העולם האסלאמי תור הזהב באימפריה העות'מאנית: ההישגים בתחום הצבאי, האדמיניסטרטיבי והבנייה בתקופת הסולטאן סולימאן המפואר (לבחירת בית הספר) ה. האימפריה העות'מאנית עד סוף המאה השמונה עשרה – תחילת ההתנוונות הכוחות המקומיים במדינה העות'מאנית – מאפייני שלטונו של הוואלי אחמד פחה אל-ג'זאר ו. הקהילות היהודיות באירופה בעת החדשה האמנציפציה ותפקידה בשיפור תנאי מחייתן של הקהילות היהודיות באירופה (לבחירת בית הספר) כיצד השפיעה האנטישמיות על מצב היהודים במזרח ובמערב אירופה, וכיצד הגיבו היהודים על האנטישמיות מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה