שעת חברה לכיתה ח שעת חברה לכיתה ח ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםמחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: הזדהות עם סמלי המדינה ועם הימים הלאומיים מחויבות ואחריות חברתית של מנהיגות נבחרת הקשבה, סובלנות, הכלת השונה והוגנות בהקשר ליחסים בין אישיים בכיתה וכחלק מפיתוח ראייה מורכבת לשונות חברתיתכיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לזהות תרבותית בהקשר לחגים, מועדים וימי זיכרון כמעצבים זיכרון קולקטיבי חשיבות התרבות ישראלית והשפה העברית כבוד והערכה לחיים היהודיים טרום השואה ערבות הדדית ביחסי ישראל-תפוצותכבוד האדם והמשפחה: בנייה ערכית של מערכות יחסים חברתיות על בסיס התחשבות והכרה בתרומתו הייחודית של כל פרט אחריות אישית ומנהיגות בהקשרים כיתתיים יושר, אמינות והגינות בהקשר לטוהר הבחינותצדק חברתי וערבות הדדית: שייכות ואכפתיות בהקשרים כיתתיים וחברתיים מעורבות חברתית בכיתה ובבית הספר שיתוף פעולה ועבודת צוות בהקשר להשגת מטרה משותפת קיימות והשפעתה על חיי הפרט והכלל מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה