שעת חברה לכיתה ח שעת חברה לכיתה ח מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – הבנת מושגים הקשורים לשייכות, לשונות תרבותית, למעורבות ולאחריות חברתית העברה ויישום – שימוש במיומנויות ובידע הנרכש והעברתם לתחומי דעת וחיים שונים חשיבה רפלקטיבית – תהליכי עיבוד, המללה והמשגה של התנסויות חברתיות חשיבה ביקורתית – בחינת מצבים מנקודות מבט שונות נקיטת עמדה – גיבוש עמדה בסוגיות שונות והצגתה מיומנויות בין אישיות התנהלות חברתית – עמידה בלחץ חברתי, התחשבות בחברים בהקשר לרשתות חברתיות ניהול שיח מכבד – הקשבה, ביטוי עצמי והצגת עמדה מנומקת במסגרת דיונים בכיתה ובקבוצה קבלת החלטות - קבלת החלטות מושכלות תוך כדי רגישות חברתית ערכית לפרט ובקבוצה שיתוף פעולה ועבודת צוות – לקיחת חלק פעיל ומקדם בחיי הכיתה כקבוצה חברתית מיומנויות תוך אישיות אמפתיה – אמפתיה ומודעות רגשית לצורכי הפרט והחברה מודעות – מודעות ליכולות אישיות כבסיס להעצמה אישית ולתרומה לכיתה ולבית הספר ניהול עצמי – הצבת יעדים ומימושם בימי לימודים ובימי חופשה מעבר למיומנויות במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה