שעת חברה לכיתה ח שעת חברה לכיתה ח ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. התלמיד כחלק מקבוצה חברתית, חברות ושיתוף פעולה התלמיד יבין את הציפיות שלו ושל קבוצת השווים בכיתה וידע לתרגם אותן לתקנון כיתתי ברוח המוסד החינוכי. התלמיד ידע לזהות נורמות של תקשורת המקובלות בקבוצתו ולהבחין בין נורמות רצויות ולא רצויות. התלמיד יבין את המושג לחץ חברתי וירכוש כלים להתמודדות עם לחץ זה. התלמיד יכיר את המושג חברות וירטואלית ומשמעותה. התלמיד יכיר ויבין את שיקולי הדעת מאחורי השימוש באמצעי תקשורת מגוונים. התלמיד ידע לקבל החלטות (פיננסיות) מתוך שיקול דעת והתחשבות בחברים בקבוצה. ב. מנהיגות ואחריות חברתית התלמיד יכיר את המושג "שליח ציבור" ואת המשמעויות הנובעות ממנו. התלמיד יבין מהי האחריות של חברי המנהיגות הנבחרת ושל חברי הקבוצה האחרים לאחר הבחירות. ג. לחיות בחברה דמוקרטית רב תרבותית התלמיד יבין את חשיבותה של הקשבה כחלק מתרבות דיון. התלמיד יכיר את נקודות המבט השונות והייחודיות שמביא כל פרט לקבוצה. התלמיד יבין מהי דעת קהל ומה חשיבותה בחברה דמוקרטית. התלמיד יכיר את המושג הוגנות וידע כיצד להתמודד עם קונפליקטים בקבוצה. התלמיד יכיר את המושג סטריאוטיפ ויבין שיש לבחון אותו אל מול המציאות. התלמיד ידע כי מפגש עם הזר והשונה מצריך סובלנות והכלה. ד. שייכות, סולידריות ומעורבות התלמיד יכיר את המושגים שייכות ומעורבות ואת הקשר ביניהם. התלמיד יברר את המושג ערבות הדדית בהקשר ליחסי ישראל תפוצות. התלמיד ידון בחשיבותה של עבודת צוות ושיתוף פעולה. התלמיד ידע מהי אכפתיות ומה ביטוייה בחברה. התלמיד יכיר את היכולות שלו כבסיס לתרומה לכיתה ולבית הספר במסגרת תוכנית המעורבות החברתית. התלמיד יכיר את המושג קיימות ואת השפעתו על חיי הפרט והכלל. ה. טיפוח זהות ישראלית - יהודית (בהתאמה למגזרים - בפיתוח) התלמיד יכיר את יום הזיכרון ליצחק רבין, את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ואת יום הזיכרון לחללי צה"ל ומשמעותם. התלמיד יכיר ימי לוח בתרבות היהודית, הישראלית והאוניברסלית ומשמעותם. התלמיד יכיר את דמותו של יאנוש קורצ'אק כמחנך וכאדם, יחסו לילדים, אנושיותו ואמונתו באדם (בשבילי הזיכרון). התלמיד יכיר את העולם היהודי המגוון טרם השואה, את חיי התרבות והרוח וחיי היומיום של יהודים בקהילות שונות (בשבילי הזיכרון). ו. מחויבות למדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית התלמיד יכיר סמלים וטקסים במדינת ישראל וידון בחשיבותם. התלמיד ידון בנושא תרבות ישראלית בכלל ובחשיבותה של השפה העברית בפרט. ז. סיום ופרידה, יציאה לחופשה התלמיד יבחן את השנה שחלפה ואת עמידתו ביעדים שהציב לעצמו. התלמיד יכיר תחומי עניין מגוונים וידע לצרוך פנאי מתוך שיקול דעת. התלמיד יציב יעדים לניצול מיטבי של חופשת הקיץ. מעבר לידע במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט לתוכן הדף להדפסה