תנ"ך לכיתה ח תנ"ך לכיתה ח ערכיםערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה:עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולותמחשבה עצמאית ויוזמהב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית:השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברההכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטייםכיבוד סמלי המדינה ושמירת החוקשירות משמעותיג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצההיכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינהד. כבוד האדם והמשפחה:כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסודשמירה על קדושת החייםכיבוד ההורים והמעגל המשפחתיה. צדק חברתי וערבות הדדית:סולידריות ועזרה לזולתמעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתידוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודיםאהבת הדעת וחדוות הלמידה:גילוי עניין, חדוות למידה וסקרנות בסיפורי ממלכת ישראל וממלכת יהודה כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל:ביסוס הזהות התרבותית באמצעות כינונו של בית המקדש הראשון, האירוע המכונן של פילוג הממלכהביסוס הזהות והתרבות לחגים ומועדי ישראל באמצעות מגילת אסתר ומגילת רותהתייחסות לצדק ושוויון חברתי בסיפור רחבעם וירבעםהתייחסות למשמעות הבחירה החופשית במעשי האדם בסיפור רחבעםהחסד האהבה והנתינה באמצעות סיפור דמויותיהן של רות המואבייה ובועזכבוד האדם והמשפחה:התייחסות לזכויות האדם במשפט שתי הנשים, כרם נבותהתייחסות לקבלת הזר והאחר בסיפור רות המואבייה במגילת רותצדק חברתי וערבות הדדית:גילוי אחריות אישית וחברתית במילוי תפקיד באמצעות סיפורי שלמה, בסיפורי רחבעם מלך יהודה וירבעם מלך ישראל, בסיפור אליהו ומלחמתו בבעל, סיפור כרם נבות ובסיפור אלישע ממשיכו של אליהו להרחבה ראה בתוכנית הלימודים עמוד 9 מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה