ספרות לערבים לכיתה ח ספרות לערבים לכיתה ח ערכים ערכי דמות הבוגר א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה עידוד הסקרנות והעניין שאיפה למצוינות ולמיצוי יכולות מחשבה עצמאית ויוזמה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: השתתפות בתהליכים דמוקרטיים בחברה הכרות ומחויבות לערכים יהודיים ודמוקרטיים כיבוד סמלי המדינה ושמירת החוק שירות משמעותי ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מחויבות לערכי המורשת והתרבות הייחודיים לכל קבוצה היכרות וכבוד לתרבויות ומורשות אחרות במדינה ד. כבוד האדם והמשפחה: כבוד לאדם, לזכויותיו, לתרבותו, להשקפותיו ולחירויות היסוד שמירה על קדושת החיים כיבוד ההורים והמעגל המשפחתי ה. צדק חברתי וערבות הדדית: סולידריות ועזרה לזולת מעורבות חברתית ואזרחית מחויבות לטבע וקידום צדק סביבתי דוגמאות לטיפוח ערכי דמות הבוגר בתוכנית הלימודים א. אהבת הדעת וחדוות הלמידה גילוי עניין בקריאת ספרות יפה כהתנסות מעשירה העשויה לעורר מחשבה ומעורבות רגשית טיפוח חדוות הקריאה וגילוי עניין וסקרנות ביחס לספרי קריאה ב. מחויבות לערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית: חינוך לסובלנות באמצעות הקריאה והדיון ביצירות ספרות שונות חינוך לראיית המורכבות שטמונה במצבים אנושיים שונים כפי שהיא משתקפת ביצירות ספרות ג. כיבוד ערכי המורשת והתרבות במדינת ישראל: מתן כבוד ל"קולות" השונים שיוצרים את פסיפס הספרות הערבית המגוונת והרב תרבותית מתן כבוד לערכי המורשת והתרבות הערביות ד. כבוד האדם והמשפחה: הכרה, הכלה וקבלה של דמות החריג והשונה כפי שהיא משתקפת ביצירות הנלמדות התייחסות מכבדת כלפי עמדות, רגשות, מחשבות של דמויות ויוצרים שונים ה. צדק חברתי וערבות הדדית: טיפוח רגישות, חמלה והבנה כלפי מצבים אנושיים מורכבים וכלפי מפגש עם דמויות שמתמודדות עם מצבי משבר, מצוקה וכאב מעבר לערכים במקצוע בכיתות נוספות כיתה ז | כיתה ח | כיתה ט תוכן הדף להדפסה