זה"ב - חינוך תעבורתי לכיתה י זה"ב - חינוך תעבורתי לכיתה י מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – הבנת הקשר בין מהירות הנסיעה לבין תאונות דרכים הבנה – הבנת הקשר בין מהירות הנסיעה, מרחקי העצירה ושמירת מרחק מרכב אחר הבנה – הבנת עקרונות ההתנהגות הבטיחותית כעקרונות מצילי חיים והבנת הזיקה בין עקרונות אלה לתקנות התעבורה הערכה – הערכת הקשר בין הצורך לזיהוי מוקדם של סכנות לבין מניעת תאונות חשיבה ביקורתית – שמירה על כללי הנהיגה גם במצב של לחץ חברתי ידע – הכרת מטלת הנהיגה ומאפייניה בזמנים ובמצבים שונים ידע והבנה – הכרת מאפיינים של סוגי דרכים וצמתים והבנת אופן ההתנהלות בכל אחד מהם ידע ויישום – הכרת חוקי ותקנות התעבורה והתנהלות בהתאם ידע ויישום – הכרת סוגי מהירויות במצבים שונים ונהיגה בהתאם ידע ויישום – הכרת התמרורים השונים ולפעול על פיהם קבלת החלטות – קבלת החלטות מושכלת ביחס להחלטה מתי והיכן לעקוף בדרך מיומנויות בין אישיות אחריות – גילוי אחריות ביחס למקום וזמן העקיפה, בעת הצורך אחריות – גילוי אחריות כנהג וכנוסע גם במצבי לחץ חברתי בנהיגה התחשבות – גילוי התחשבות גם במשתמשי הדרך האחרים יזמות חברתית – העלאת יוזמות לעידוד התנהגות ראויה בכביש מיומנויות תוך אישיות גמישות – התבוננות והקשבה לתנועה בכביש ונהיגה בהתאם לנדרש יוזמה – העלאת רעיונות למסלולי נסיעה בטוחים שליטה עצמית – הבנת מטלת הנהיגה ומניעת היסח דעת במהלכה מודעות – מודעות לצורך בקבלת החלטות המביאה בחשבון מרכיבים שונים לאורך כל זמן הנהיגה תוכן הדף להדפסה