תיאטרון לחטיבה עליונה תיאטרון לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודיםמיומנויות קוגניטיביותהבנה – להבין את השפעת הנתונים הפיזיים, המרחב ויצירת תנועה במרחב: גודל, צורה, משקל וקצבהערכה / חשיבה ביקורתית – לפתח חשיבה מורכבת, רב תחומית, פרשנית וביקורתית מתוך התבוננות בהצגות השוואה – להשוות בין סוגי תפאורה ותלבושות באופן יצירתי ומושכלידע – להכיר תרבויות ומסורות – יהודית, ישראלית ועולמיתמטה-קוגניציה – להסביר את ההחלטות לגבי ביצוע ופרשנות ההצגה שיצר על פי גישות בימוי ומשחק ותפיסת ה-PBLניתוח – לנתח הצגות וסיטואציות דרמטיות ולזהות רגשות והלכי רוח המתוארים במחזה פרשנות – להתבונן במציאות מזוויות שונות ולפרש אותה במגוון אופניםסינתזה – לקשור בין סגנונות וזרמים בתיאטרון העולמי, בעיקר במאה העשרים, לבין התיאטרון הישראלי לדוגמהמיומנויות בין אישיותמעורבות – לקחת חלק פעיל בגיבוש קבוצה (אנסמבל) ובפעילות קבוצתיתניהול שיח – לנהל דיון מכבד תוך כדי קבלה ופתיחות לדעות שונות כלפי דמות או סיטואציה שיתוף פעולה – לפעול עם אחרים (give & take) במהלך תכנון ובביצוע קטע תיאטרלימיומנויות תוך אישיותאמפתיה – לחוש אמפתיה ולהעניק תשומת לב לרגשותיו ולרגשות הזולתהכוונה עצמית – לעבוד באופן עצמאי מתוך רצון לתת ביטוי אותנטי ושלם לייחודיות מסוגלות – לחוש ביטחון להביע את עצמו במשחק תוך כדי הבנת הקשר בין ההיבט הפיזי, הקולי והמילולישליטה עצמית ומודעות רגשית – לווסת תגובות רגשיות, התמודדות עם סוגיות אסתטיות ופילוסופיות רחבות, עם מהות החיים ומשמעותם כפי שהם באים לידי ביטוי בעבודת החקר ובמימוש הבימתיתקשורת – לזהות רגשות, מצבים והלכי רוח המתוארים בסיפור, שיר או מחזה ולהגיב בהתאם לתוכן הדף להדפסה