תיאטרון לחטיבה עליונה תיאטרון לחטיבה עליונה ידע ידע לאור תוכנית הלימודים א. שפת התיאטרון מהו תיאטרון תפקידו ומקומו של התיאטרון בחברה בעידן הנוכחי והרלוונטיות שלו לעולמו של התלמיד הבנת ייחודו של מדיום התיאטרון השוואה בין התיאטרון לאומנויות אחרות צמיחת התיאטרון מהפולחןקריאה פרשנית של טקסט דרמטי ובימתי ממחזה להצגה – פיתוח מיומנויות התלמיד כיוצר וצופה פרשני ממחזה נלמד לתפיסת בימוי (קונספציה) מהוראות במה לעיצוב בימתי מאפיון דמות במחזה לעיצוב דמות על הבמה רכיבים בימתיים – זיהוי וניתוח בהצגה נצפית אמירה, רעיון – זיהוי, הבנה וניסוח ביקורת והערכה של יצירת תיאטרון – פיתוח החשיבה הערכית, ביקורתית מתוך הרלוונטיות לעולמו של התלמיד צפייה ביקורתית בהצגה – פיתוח מיומנויות צפייה בהיבט ביקורתיב. ההיבט הפרשני של מחזאות קלאסית קריאה פרשנית של טקסט דרמטי (טרגדיה יוונית או טרגדיה שקספירית וקומדיה קלאסית) התיאטרון הקלאסי בהקשר חברתי, תרבותי, טכנולוגי, פילוסופי ומתוך רלוונטיות לתלמיד רכיבי עלילה של הטרגדיה והקומדיה הקלאסית הגיבור הטרגי והגיבור הקומי במחזה הקלאסי ההיבט הפרשני במחזה: רעיונות, נושאים, קונפליקטים, ערכים ואמירות חברתיות פרשנות חזותית בהפקה נצפית – פיתוח מיומנויות של התלמיד כצופה פרשני מאפיון דמות לעיצוב דמותג. סגנונות תיאטרון במאה ה-20 וה-21 וסוגיות חברתיות בדרמה העברית ובתיאטרון הישראלי ריאליזם, אפי, אבסורד, המופע הפוסט מודרני – שני סגנונות לבחירה השפעת תהליכים תרבותיים, ערכיים, אידיאולוגיים וחידושים מדעיים על הדרמה המודרנית והסגנון הנבחר קריאה פרשנית של מחזה בסגנון הנבחר העלילה בסגנון הנבחר אפיון הדמות בסגנון הנבחר – פיתוח מיומנויות ניתוח וביצוע מקומו ותפקידו החברתי של התיאטרון על פי הסגנון הנבחר: קונפליקט נושא ואמירה במחזה הסגנון הנבחר ומאפייניו הבימתייםאם בחרתם ללמד את המופע הפוסט מודרני: המופע הפוסט מודרני והשפעת השפה הפוסט מודרנית על התיאטרון העכשווי כחלק מעולם אומנותי, תרבותי וערכי של המאה ה-21 פוסט מודרניזם – מהו? פירוק וארגון מחדש של רכיבים דרמטיים פירוק וארגון מחדש של רכיבים בימתייםד. יצירת הפקה על פי תפיסת ה-PBL (למידה מבוססת פרויקטים) משחק – פיתוח מיומנויות ביצוע היכרות מעשית עם גישות משחק וסגנונות משחק עיצוב דמות – מיומנויות שחקן, גישות משחק מהלך דרמטי של דמות בסצנה עבודה עם פרטנר תוך כדי חיזוק הנושא החברתי עבודת יוצרי ההצגה השונים היכרות מעשית עם עבודת הבימאי והמעצבים – פיתוח מיומנויות ביצוע ויצירה בניית דימוי בימתי תפיסת יחסי קהל-במה ניתוח עיוני של המחזה הנבחר (מרכיבים דרמטיים ובימתיים) היכרות עם ההקשרים החברתיים, אומנותיים של המחזה הנבחר פרשנות בימתית למחזה נלמד היכרות עיונית עם גישות משחק, עיצוב ובימוי תיעוד רפלקטיבי של תהליכי היצירה לתוכן הדף להדפסה