חינוך גופני - בחירה לחטיבה עליונה חינוך גופני - בחירה לחטיבה עליונה מיומנויות דוגמאות למה שעל התלמיד להיות מסוגל לעשות לאור תוכנית הלימודים מיומנויות קוגניטיביות הבנה – להבין את תפקודן של מערכות שונות בגוף האדם – מערכת השרירים, הנשימה, הדם והעצבים הסקת מסקנות – לבחון ולהתנסות במרכיבי הכושר הגופני השונים, עקרונות ושיטות אימון ולהסיק מסקנות בעזרת שילוב בין לימוד עיוני והתנסות מעשית במגוון פעילויות גופניות אוריינות מידע ומדיה – להשתמש שימוש מושכל בכלים דיגיטליים ובאמצעי עזר שונים, כמו ספרים דיגיטליים ומאגרי מידע ממוחשבים חקרנות– לשאול שאלות, להעלות השערות, לעבד נתונים, להסיק מסקנות ועוד במהלך עבודת חקר עיונית בחינוך גופני ידע – להכיר את המונחים: הרכב הגוף, מפרקי הגוף, מסלולי אספקת אנרגיה, מחלות לב וכלי דם, שרירי השלד ותיאוריית ההחלקה יישום– ליישם את העקרונות והמושגים שנלמדו בתורת הכושר הגופני והפיזיולוגיה של המאמץ בפעילות ספורטיבית חשיבה יצירתית– להעלות מגוון רעיונות לתוצר מוצלח בפרויקט PBL בחינוך גופני מיומנויות תוך אישיות מסוגלות – לחוש תחושת מסוגלות ויכולת להציג בפני אחרים תובנות אישיות מתהליך חקר בחינוך גופני סקרנות – לגלות חיבור פנימי לנושאים הנלמדים, לחקור ולהתעניין ולהרחיב את ידיעותיהם בתוכני המגמה העיונית לבגרות בחינוך גופני יוזמה – להעלות רעיונות לפיתוח תוצר טכנולוגי העונה על צורך בפרויקט PBL מיומנויות בין אישיות מעורבות – לגלות מעורבות ולקחת חלק פעיל בפעילויות ספורטיביות ותחרויות ספורט בבית הספר ומחוצה לו עבודת צוות – לגלות אחריות במהלך עבודת צוות, ליזום, לתכנן במסגרת מטלות כמצגות שיתופיות ופרויקט PBL שיתוף פעולה – לעבוד בשיתוף פעולה במהלך ההתמודדות עם עבודת חקר בזוג ניהול שיח – להקשיב לאחר, להשתלב בדיבור באופן מוסכם ולהגיב לעניין באופן הולם בדיונים העוסקים בהיבטים פיזיולוגיים של המאמץ והיבטים בריאותיים בחינוך הגופני לתוכן הדף להדפסה