מעורבות חברתית לחטיבה עליונה מעורבות חברתית לחטיבה עליונה התוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית התכנית "התפתחות אישית ומעורבות חברתית" מכוונת לטפח בוגר ערכי, בעל תחושת ערך ומשמעות, בעל יכולת ניהול עצמי, המרגיש שייכות לקהילה, לחברה ולמדינה ואחריות כלפיהן, והמוכן ליטול חלק בעיצובן ובבנייתן. התכנית מבוססת על הגישה הפדגוגית של למידה מתוך שירות (service learning) והיא מקדמת תהליך של למידה משמעותית בהדגשת היבטים עיוניים והתנסותיים של שירות משמעותי בקהילה בתהליכים מובנים ושל שיח ערכי רפלקטיבי מתמשך.מחקרים מעידים כי מעורבות חברתית ועשייה למען האחר ולמען הסביבה תורמות להעלאת הדימוי העצמי והמוטיבציה, מעצימות את תחושת המסוגלות, מעודדות שאיפות להשכלה גבוהה, מביאות לשיפור ההישגים ומפתחות תחושת משמעות, שייכות ומחויבות בקרב כלל השותפים. התוכנית כוללת התנסות בשני רבדים: התלמיד מתנסה בתרומה לחברה מתוך בחירה המבוססת על חיבור בין צרכי התלמיד לצרכי החברה. קבוצת תלמידים מזהה צורך חברתי ולומדת כיצד לאתר מענה לצורך וליישם את המענה הלכה למעשה. התכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית פועלת במערכת החינוך במדינת ישראל החל משנת הלימודים תשע"ה, בחטיבה העליונה (כיתות י-יב) באמצעות שיעורי חינוך, שעות פרטניות (שיח רפלקטיבי) והתנסות של תלמידים מעבר לשעות הלימודים והיא תנאי סף לקבלת תעודת בגרות. למידע מפורט על התוכנית באתר מינהל חברה ונוער לחוזר מנכ''ל: התוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית